ścieżka do tekstu:

Asana tygodnia: Paripurna Navasana – Pozycja Okrętu

  • środa, 13 maja 2015
  • opracował: Paulina Szpargała
Pozycja okrętu doskonale poprawia trawienie. Praca, którą wykonujemy podczas wykonywania tej asany, pozwala wzmocnić mięśnie pleców oraz brzucha. Intensywność trwania z wyprostowanymi nogami i plecami przy jednoczesnym zachowaniu prostych, aktywnych rąk – stopniowo buduje siłę, która pozwoli na przepłynięcie naszemu okrętowi nie jednego oceanu.
 
okret
Przeciwwskazania:
  • ciąża,
  • menstruacja,
  • choroby serca,
  • astma,
  • przy dyskopatii - praktykuj wyłącznie z podparciem po konsultacji z dyplomowanym nauczycielem jogi.
Sposób wykonania:
1. Usiądź w Dandasanie – tak, żeby plecy były wyprostowane, opuszki palców dłoni podparte z tyłu.
okret
2. Zegnij nogi w kolanach, chwyć dłońmi za uda i ściągając uda na zewnątrz wyprostuj nogi – tak, aby stopy znalazły się na wysokości głowy.
okret
okret
3. Wyprostuj ręce – wyciągnij do przodu – ręce są równolegle do podłogi, palce dłoni wydłużone.
okret
okret
4. Bardzo aktywne stopy, nogi zwarte, kolana blisko siebie, kostki blisko siebie. Nogi całkowicie wyprostowane.
5. Utrzymuj proste plecy, oddychaj spokojnie, mięśni twarzy kompletnie rozluźnione.
6. Bardzo aktywne ręce i bardzo aktywne stopy. Nasady palców wypchnięte.
okret
Spokojne wdechy, spokojne wydechy.
Aktywne nogi. Wyprostowane ręce. Palce doni wydłużone.
7. Aby wyjść z pozycji: chwyć za uda, opuść stopy na dół – nogi zgięte w kolanach. Usiądź w Dandasanie, wyprostuj kręgosłup – plecy wyprostowane.
Korzyści z regularnej praktyki:
  • wzmacnia mięśnie pleców i brzucha,
  • poprawia trawienie.
zobacz również:
Opublikuj na:

data wydruku: środa, 19 czerwca 2019 roku 18:51:43
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=96&art_ID=1943