ścieżka do tekstu:

Asana tygodnia: Utthita hasta padasana - wariant klasyczny - Rozszerz się! :-)

  • środa, 4 lutego 2015
  • opracował: Paulina Szpargała
Pozycja ta, przygotuje nas do wykonywania bardziej zaawansowanych asan stojących, wstępnie otworzy klatkę piersiową oraz biodra, szybko pozwoli wyrobić nawyk stabilnego rozkroku. Regularne i świadome wykonywanie pozycji, pozwala korygować pracę stóp, wzmacnia mięśnie nóg i uczy jak skutecznie podciągnąć rzepki kolan do góry. Zaktywizuj uwagę na przestrzeni całego ciała, trwaj spokojnie z rękoma i stopami szeroko...
utthita hasta
Przeciwwskazania:
Sposób wykonania:
(na podstawie prezentacji pozycji z DVD JOGA W DOMU vol. 1)
1. Stań w Tadasanie, zrób wdech i z wydechem skocz lub przesuń stopy, aby ustawiły się mniej więcej pod nadgarstkami.
utthita hasta
2. Ręce są ustawione równolegle do podłogi, nogi wyprostowane, dobrze dociśnięte pięty, rozszerzone palce stóp. Ręce są ustawione dokładnie w osi, palce dłoni wydłużone, czubek głowy skierowany do góry. Spokojne wdechy i wydechy.
utthita hasta
3. Staraj się utrzymać kręgosłup dokładnie w pionowej osi, tak żeby zachować płaszczyznę pozycji. Mocno wciśnięte pięty, rozszerzone palce stóp.
utthita hasta
4. Żeby wyjść z pozycji – z wydechem zeskok, stań w Namaskarasanie, następnie Tadasana.
utthita hasta
Efekty regularnego wykonywania pozycji:
  • aktywizuje stopy,
  • wzmacnia nogi,
  • otwiera biodra.
 
Prezentowany materiał pochodzi z  DVD JOGA W DOMU vol. 1
joga w domu dvd
 
zobacz również:
Opublikuj na:

data wydruku: czwartek, 20 czerwca 2019 roku 15:55:59
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=96&art_ID=1837