Dandasana

dan1

Dodatkowe wskazówki:
  1. Wyprostuj kolana. Popatrz, aby środkowe części rzepek kolanowych były skierowane dokładnie do góry.
  2. Usiądź dokładnie na kościach pośladków siedząc równo na obydwu.
  3. Naciskając końcami palców na podłogę wyciągnij kręgosłup i brzuch. Podnieś cały tułów. Ucz się chować koć krzyżową oraz odcinek piersiowy.
  4. Schowaj łopatki do wewnątrz pleców, ale nie ściągaj ich do siebie. Cofnij i opuść barki, wyciągnij szyję.
  5. Jeśli nie możesz trzymać kości krzyżowej pionowo usiądź wyżej na kocu lub piance. Jeśli usiadłeś dosyć wysoko, to podłóż pod dłonie dwa klocki.
  6. Trzymaj głowę rozluźnioną, patrz prosto przed siebie.
Dodatkowe warianty:
  1. Usiądź przy ścianie. Poczujesz którymi częściami pleców dotykasz do ściany. Niech dotknie kość krzyżowa, łopatki, tylne części barków  i tył głowy.
dan2
  1. Jeśli masz trudności z uczynieniem pleców prostymi, to rozsuń nogi trzymając stopy na szerokość bioder.
dan3
  1. Podnieś ręce nad głowę wykonując urdhva hastasanę. Wyciągnij dobrze tułów schowaj kręgosłup do wewnątrz. Podnoś ręce bez tracenia wklęsłości w dole pleców. Otwórz jednocześnie przeponę oraz pachy.
dan4

Iwona Ramotowska i Leszek Kawa
Omśrodek hatha jogi
www.hathajoga.pl
 

data wydruku: czwartek, 9 lipca 2020 roku 00:37:02
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=105&art_ID=28