Supta Padangusthasana II

  • nazwa tłumaczona: Rozciąganie nóg w leżeniu - etap drugi
  • grupa: Pozycje leżące
Komendy dla początkujących:
  1. Wykonaj Supta padangusthasanę I z paskiem.
  2. Chwyć za oba końce paska prawą ręką
  3. Następnie przenieś dłoń na udo lewej nogi naciśnij dłonią na lewy kolec biodrowy dociskając mocno nogę do  podłogi przenieś prawą nogę w bok i w stronę głowy.
  4. Kompletnie wyprostuj obie nogi.
  5. Naciskaj mocno prawą stopą na pasek.
  6. Lewą dłonią dociskaj kolec biodrowy w dół.
  7. Jak najmocniej dociskając lewą nogę i lewą stronę tułowia do podłogi –
      opuszczaj prawą nogę w bok i w stronę głowy.
  8. Połóż łokieć prawej ręki na podłodze.
  9. Zadbaj o to aby równomierni wyciągnąć oba boki tułowia.
  10. Utrzymuj aktywną, mocną lewą nogę, lewa pięta dociśnięta do podłogi, stopa skierowana dokładnie do góry.
  11. Rozluźnione mięśnie twarzy, gardło, oczy.
  12. Analogicznie wykonaj pozycję na drugą stronę.
su1

su2

Efekty:
  1. Uśmierza rwę kulszową.
  2. Zwalcza sztywność stawów biodrowych.
  3. Pomaga przy bólach dolnego odcinka pleców.
su3

Przygotowanie materiału Wiktor Morgulec i Justyna Wojciechowska - nauczyciele Akademii Asan www.joga.waw.pl oraz Centrum Joga Żoliborz w Warszawie www.joga.edu.pl
Prezentacja przygotowana przy współpracy z Pracownią Dobrego Zdrowia w Warszawie www.pracownia.waw.pl , w której pięknych wnętrzach  odbyły się zdjęcia. Pomoc w przygotowaniu materiałów merytorycznych - Iwona Pachońska dyplomowana nauczycielka jogi. Dziękujemy!
Materiał wykorzystany do prezentacji ASAN to skrócona i uproszczona wersja PIERWSZEGO W POLSCE MULTIMEDIALNEGO PODRĘCZNIKA DO JOGI - 2 płyty DVD PONAD 3h nauki i ćwiczeń. Do nabycia w sklepie portalu: www.sklep.joga-joga.pl
 
 

data wydruku: wtorek, 4 sierpnia 2020 roku 04:03:11
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=104&art_ID=51