Bharadvajasana I

  • nazwa tłumaczona: Skręt, Bharadvaja – imię starożytnego mędrca
  • grupa: Dodatkowe warianty
Jest to jeden z najprostszych skrętów.Osoby mające sztywne biodra i plecy nie mogą zrobić trudniejszych skrętów i powinny wykonywać tę pozycję w różnych jej wariantach. Można ją robić na krześle. Bharadvajasana pomaga usunąć bóle szyi, barków i pleców.
b1
Dodatkowe wskazówki:
  1. Biodra zawsze ustawiaj na tej samej wysokości podkładając odpowiednią ilość koców pod pośladek. Boki tułowia powinny być równo wyciągnięte i pionowe. Nie przechylaj się w żadną stronę, szczególnie do tyłu.
  2. Osoby, nie mogące złapać za ramię, mogą użyć paska, przedłużając w ten sposób rękę.
  3. Ustawiaj stopy prostopadle do siebie. Przyciskaj kolana do ziemi, stopy do siebie i do ziemi.
  4. Trzymaj obydwa kolana na ziemi. Gdy nie możesz dostać, to usiądź wyżej albo zrób pozycję na krześle. W czasie skrętu kolana nie powinny się przesuwać.
  5. Głowę skręcaj na końcu. Najpierw skręć dolną część tułowia, potem środkową i końcu popatrz jak najbardziej w bok, skręcając głowę i oczy.
  6. Zmieniaj ułożenie dłoni trzymającej udo blisko kolana: najpierw wnętrzem dłoni, ostatecznie grzbietem dłoni do kolana.
  7. Podnoś mostek, nie podnoś barków. Trzymaj łopatki schowane, szczególnie lewą przy skręcie w prawo i odwrotnie.
Dodatkowe warianty:
  1. Dłoń na klocku. Jest to prostszy wariant, łatwiej jest wyciągnąć tułów i skręcić dolną cześć tułowia.
  1. Połóż dłoń na ścianie trzymając palce skierowane do góry. Skręć się jeszcze bardziej i otwórz środkową cześć tułowia.
b3
  1. Na krześle dla osób z problemami kręgosłupa, bioder oraz osób starszych.
b4

Leszek Kawa
Omśrodek hatha jogi
www.hathajoga.pl
 

data wydruku: środa, 20 listopada 2019 roku 23:19:42
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=102&art_ID=36