Dandasana

Sposób wykonania:
1. Wyprostuj nogi, usiądź w osi maty. Zadbaj o to, aby siedzieć dokładnie równo względem bocznych krawędzi maty i opierając opuszki palców dłoni na ziemi, odepchnij się od maty i wysłuż kręgosłup.
 dandasana klasyczna
dandasana klasyczna
2. Tyły nóg naciskają na ziemię. Pięty wypchnięte. Nasady dużych palców wypchnięte do przodu, prosty kręgosłup.
dandasana klasyczna
3. Złóż dłonie do Namaskarasany, oddychaj spokojnie. Idealnie wyprostowane plecy.
dandasana klasyczna
4. Spleć dłonie, wyciągnij ręce w górę – Parvatanasana – pozycja skały w Dandasanie. Dużo przestrzeni w klatce piersiowej, spokojne wdechy i wydechy.
 dandasana klasyczna
5. Cały czas aktywne nogi. Nogi dociśnięte do podłogi.
 dandasana klasyczna
6. Opuść ręce – Namaskarasan. Połóż całe powierzchnie dłoni na ziemi i odpychając się dłońmi, wyciągnij mostek do góry.
7. Następnie przełóż dłonie do tyłu. Opuszki palców dłoni na ziemi i wyjdź z pozycji.
Korzyści z wykonywania pozycji:
  • umiejętność wyprostowania kręgosłupa,
  • wzmocnienie mięśni okolicy pasa,
  • rozciągnięcie tyłów nóg.
 
 

data wydruku: wtorek, 25 lutego 2020 roku 21:40:16
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=102&art_ID=180