ścieżka do tekstu:

Asana Tygodnia: UTTHANAPADASANA (unoszenie nóg)

  • środa, 11 maja 2016
  • autor: Anna Jędruch

Utthanapadasana rozluźnia gardło i szyję, otwiera klatkę piersiową. Wzmacnia mięśnie brzucha i lędźwiowe. Pomaga pozbyć się nadmiaru tłuszczu z brzucha. Wykonywanie tej pozycji korzystnie wpływa na układ nerwowy i hormonalny, uelastycznia kręgosłup i łagodzi bóle pleców. Polecana jest dla osób cierpiących na cukrzycę, zaparcia oraz mających problemy z trawieniem.

UTTHANAPADASANA (unoszenie nóg)
Utthana - z sanskr. uniesiony; pada - noga
W tej pozycji tułów wygina się do tyłu, a wyprostowane ręce i nogi są skierowane w stronę nieba. Ciało opiera się na czubku głowy i pośladkach.
Jędruch Anna
Wykonanie:
1. Połóż się wygodnie na plecach.
2. Unieś wyprostowane ręce nad głową.
3. Trzymaj pięty i palce stóp razem.
4. Unieś nieznacznie górną część tułowia: czubek głowy powinien dotykać podłogi, stopi i nogi pozostają złączone.
5. Podczas wdechu podnieś nogi do kąta 30 stopni.
6. Wytrzymaj jak najdłużej w tej postawie, oddychaj głęboko.
7. Podczas wydechu odłóż nogi na podłogę, nie zginając kolan.
8. Z kolejnym wdechem unieś ponownie nogi do kąta 60 stopni.
9. Oddychaj głęboko w tej pozycji.
10. Podczas wydechu odłóż nogi na ziemię.
 
Przeciwwskazania:
- Problemy z odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa
Jędruch Anna
Uwagi:
Na początku można pomagać sobie rękami przy unoszeniu nóg – możesz też je lekko ugiąć. Ze względu na obecną przy wykonywaniu tej pozycji tendencję do kumulowania napięcia w dolnych plecach, pracuj mięśniami brzucha, aby chronić ten obszar. W początkowej fazie treningu pozycja może być nieco męcząca. Nie należy trwać w niej zbyt długo.
Jędruch Anna
 
Przygotowanie: Anna Jędruch
 
baner fb
baner sklep
Opublikuj na:

data wydruku: wtorek, 15 października 2019 roku 05:35:55
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=96&art_ID=2233