ścieżka do tekstu:

Asana tygodnia: Virabhadrasana I - Wojownik Pierwszy

  • piątek, 2 sierpnia 2019
  • opracował: Redakcja
Asana doskonała dla wszystkich Wojowniczek i Wojowników:-) Wzmacnia nogi, otwiera pachwiny i szczyt klatki piersiowej. Regularna praktyka tej pozycji, korzystnie wpływa na rwę kulszową i pracę narządów dołu brzucha. Stabilność i siła, której możemy doświadczyć w pozycji, pomaga nam rozwinąć pewność i czujność na co dzień.
wojownik pierwszy
fot. z sieci
Przeciwwskazania:
  • przy chorobach serca nie podnoś rąk do góry – trzymaj ręce na biodrach,
  • przy nadciśnieniu, także trzymaj ręce na biodrach.
Sposób wykonywania:
1. Stań w Tadasanie.
2. Zrób wdech i z wydechem przejdź do Utthita hasta padasany.
3. Skręć wnętrza dłoni do góry. Wyciągnij ręce w górę. Wydłuż kręgosłup.
4. Skręć lewą nogę mocno do wewnątrz, prawą nogę 90 stopni na zewnątrz.
5. Skręć biodra. Ręce wyciągnięte, palce rąk wydłużone. Bardzo silna noga z tyłu.
6. Z wydechem zacznij powoli zginać prawą nogę w kolanie, przesuwając prawą stopę do przodu i schodząc stopniowo w dół.
7. Ręce wyciągają tułów do góry. Ciało jest ustawione symetrycznie. Biodra skręcone. Wewnętrzne uda blisko siebie. Palce rąk wyciągają nas do góry, a biodra schodzą w dół.
Spokojne wdechy i wydechy.
8. Bardzo mocna noga z tyłu. Biodra są ustawione dokładnie na tym samym poziomie.
9. Staraj się wyciągać do góry dłońmi i jednocześnie osiadać biodrami na dół.
10. Mocna noga z tyłu - noga prosta w kolanie. Noga z przodu zdecydowanie lżejsza - noga zgięta w kolanie - zmierza do kąta prostego. Jeżeli możesz - to schodzisz niżej, jeżeli nie - zostajesz trochę wyżej.
11. Łopatki wciągnięte do środka pleców. Klarka piersiowa wyraźnie otwarta. Jeżeli możesz – patrzysz do góry, jeżeli boli Cię szyja to głowa skierowana do przodu.
12. Aby wyjść z pozycji:

z wdechem podnieś się do góry,
stopy do centrum – Utthita hasta padasana,
z wydechem zejście lub zeskok – Tadasana.
Korzyści:
  • daje wielką stabilność i siłę,
  • wzmacnia nogi,
  • korzystna przy rwie kulszowej,
  • otwiera pachwiny i szczyt klatki piersiowej,
  • tworzy przestrzeń w górnej części klatki piersiowej,
  • harmonizuje pracę narządów dołu brzucha.


 
zobacz również:
Opublikuj na:

data wydruku: środa, 16 października 2019 roku 07:01:00
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=96&art_ID=2103