ścieżka do tekstu:

Asana tygodnia: Vrksasana – pozycja drzewa, wariant klasyczny. Poćwicz z VIDEO!

  • środa, 21 listopada 2018
  • opracował: Redakcja
Regularne trwanie w drzewa stanie, pomoże wzmocnić mięśnie nóg, a także szybko i skutecznie "wyciągnąć" kręgosłup. W Vrksasanie ćwiczymy równowagę zarówno fizyczną jak i psychiczną - stan niezbędny, aby poczuć się silnie i stabilnie - zakorzenić się w sobie.:-)
Przeciwwskazania:
  • problemy ze stawami skokowymi
Sposób wykonania:
1. Lewa noga zgięta w kolanie, ustaw lewą stopę na prawym udzie – wewnętrznym udzie.
2. Naciśnij stopą na udo, udem na stopę. Biodra równo, na tym samym poziomie.
drzewo
3. Ręce szeroko na bok, z wdechem – do góry – oprzyj dłonie na czubku głowy. Ściągnij barki i łokcie do tyłu.
drzewo
drzewo
drzewo
4. Wyprostuj ręce do góry, tak żeby wyciągnąć się jak najbardziej pionowo. Od podeszwy stopy po czubeczki palców dłoni – jedna linia – wyciągnięcie.
drzewo
drzewo
drzewo
5. Dłonie można połączyć, albo ustawić nieco szerzej. Całkowite wyciągnięcie do góry, do pionu.
drzewo
Stopa naciska na udo, udo naciska na stopę, czubeczki palców dłoni wyciągnięte do góry. Czubek głowy w górę.
6. Aby wyjść z pozycji: opuść dłonie na dół, ustaw dłonie na mostku, oddychaj spokojnie.
drzewo
Opuść ręce, opuść nogę, stań ze topami na szerokość bioder i druga strona...
Korzyści z regularnej praktyki asany:
  • wzmacnia mięśnie nóg,
  • rozwija poczucie fizycznej i psychicznej równowagi,
  • uczy jak szybko i skutecznie wyciągnąć kręgosłup.
 
Opublikuj na:

data wydruku: sobota, 24 sierpnia 2019 roku 00:58:12
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=96&art_ID=2083