ścieżka do tekstu:

Asana tygodnia: Utthita parsvakonasana - pozycja rozpostartego kąta - wariant z krzesłem dla osób początkujących. NAGRANIE

  • środa, 2 września 2015
  • opracował: Redakcja
Pozycja rozpostartego kąta doskonale wspomaga trawienie i uśmierza rwę kulszową. Regularna praktyka tej asany, pomaga skutecznie pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej z okolic talii i bioder. Krzesło pomoże prawidłowo ustawić i ustabilizować ciało w pozycji, nawet przy znacznych ograniczeniach ruchowych. Wariant świetny zarówno w przewie w pracy, jak i wieczorową porą relaksu po całym dniu. Zobacz NAGRANIE.
Przeciwwskazania:
przeprosty w kolanach,
problemy ze stawami skokowymi.
Sposób wykonania
1. Przygotuj krzesło do jogi. Połóż dłonie na biodrach. Zrób niewielki dystans. Skręć prawą nogę 90 stopni na zewnątrz, lewa noga ustawiona prostopadle.
utthita krzeso
utthita krzeso 
2. Ustaw oś pozycji. Mocno dociśnij lewą piętę do podłogi. Ręce rozpostarte w osi barków.
utthita krzeso
3. Zrób wdech i z wydechem zacznij powoli zginać prawą nogę w kolanie. Skoryguj dystans, tak żebyś mógł oprzeć prawe przedramię na oparciu krzesła. Lewa ręka na biodrze.
utthita krzeso
4. Od dociśniętej do podłogi pięty, poprzez biodro, bok tułowia i bark – jedna linia. Oddychaj spokojnie, mięśnie twarzy rozluźnione. Swobodne wdechy, swobodne wydechy.
utthita krzeso
5. Sprawdź jak pozycja jest ustawiona.
6. Na wdechu podnieś się do góry, stopy do centrum. Przestaw krzesło na drugą stronę i lewa strona ...
utthita krzeso
Korzyści z regularnego wykonywania pozycji:
odchudza okolice talii i bioder,
uśmierza rwę kulszową,
wspomaga trawienie,
uśmierza rwę kulszową. 
 
Opublikuj na:

data wydruku: środa, 27 maja 2020 roku 05:08:55
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=96&art_ID=2077