ścieżka do tekstu:

Podstawowe informacje przed pierwszą sesją jogi

  • poniedziałek, 25 sierpnia 2008
  • autor: Wiktor Morgulec
Co należy ze sobą wziąć na zajęcia? O czym pamiętać przed rozpoczęciem i w trakcie ćwiczeń?
Co przynieść na pierwszą sesję?
- Wygodny, nie krępujący ruchów strój: krótkie spodenki, luźne długie spodnie lub legginsy i T-shirt, bezrękawnik lub koszulka na ramiączkach.
- Jogę ćwiczy się boso - nie potrzeba specjalngo obuwia
- Ewentualnie matę do jogi - jest to specjalna, antypoślizgowa mata przeznaczona do ćwiczeń jogi. UWAGA: zwykłe karimaty nie nadają się do ćwiczenia jogi, są zbyt śliskie. Jeśli nie chcesz na razie inwestować w matę do jogi, w większości szkół można ją jednorazowo wypożyczyć lub ćwiczyć bez maty, bezpośrednio na podłodze.
 
O czym należy pamiętać przed przystąpieniem do ćwiczeń?
 - Nic nie jeść min. 3 godziny przed zajęciami
 - Nie ćwicz bezpośrednio na słońcu, ani po dłuższym pobycie na słońcu lub w saunie.
 - Pamiętaj aby przed zajęciami zgłosić nauczycielowi dolegliwości zdrowotne , w szczególności zaś:
    - dyskopatię,
   - zwyrodnienia kręgosłupa,
   - choroby serca,
   - choroby oczu,
   - stany zapalne,
   - wysokie ciśnienie,
   - niedawno przebyte operacje, kontuzje,
   - urazy i inne dolegliwości.
- Jeśli jesteś w ciąży – możesz ćwiczyć, ale zgłoś to koniecznie nauczycielowi prowadzącemu  zajęcia.
 - Panie w czasie menstruacji nie powinny wykonywać części pozycji. Jeśli jesteś w trakcie miesiączki, zgłoś to nauczycielowi, a on zaproponuje Ci pozycje alternatywne.
 
O czym należy pamiętać  w czasie ćwiczeń jogi?
- W czasie ćwiczeń oddychaj nosem
- Nie blokuj oddechu, nie napinaj twarzy
- Pamiętaj żeby zawsze ćwiczenia zakończyć min. 10 minutowym relaksem.
Opublikuj na:

data wydruku: środa, 27 stycznia 2021 roku 14:18:29
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=96&art_ID=207