ścieżka do tekstu:

Asana tygodnia: Ardha Chandrasana – poćwicz z nagraniem!

  • środa, 29 lipca 2015
  • opracował: Redakcja
Pozycja Półksiężyca uczy równowagi i świadomości przestrzeni. Regularna praktyka tej asany, doda energii i pozwoli w pełni zsynchronizować się ze światem. Wzmocnione mięśnie nóg, otwarcie klatki piersiowej, tonizacja dolnej części pleców, poprawa koncentracji i koordynacji – to najczęściej doświadczane korzyści płynące z Ardha Chandrasany. Zobacz jak prawidłowo wykonać pozycję - krok po kroku.
Ardha Chandrasana - Pozycja Półksiężyca
Ardha – pół
Candra – Świetlisty, Błyszczący/ Księżyc
UWAGA ! Do bezpiecznego wykonania pozycji osoby, które nie są w stanie oprzeć stabilnie dłoni na podłodze, powinny zastosować do podparcia KLOCEK DO JOGI, w niektórych przypadkach KRZESŁO DO JOGI.
 
Materiał opracowany na podstawie DVD JOGA W DOMU vol. 1
joga w domu dvd
Zalecenia:
Korzyści z praktyki asany:
  • wzmacnia koncentrację i poprawia poczucie równowagi,
  • poprawia koordynację,
  • rozciąga mięśnie brzucha,
  • pomaga pozbyć się stresu,
  • rozciąga kostki, uda, kręgosłup, pośladki, pachwiny, łydki, ścięgna, ramiona, klatkę piersiową,
  • poprawia trawienie,
  • pomaga w stanach zapalnych,
  • wzmacnia kolana,
  • tonizuje dół pleców.
Przeciwwskazania:
  • uszkodzenia szyi (jeśli masz problemy z szyją, nie unoś głowy do góry),
  • migrena, bóle głowy,
  • niskie ciśnienie krwi,
  • rozwolnienie,
  • bezsenność,
  • problemy ze stawami skokowymi,
  • przeprosty w kolanach.
 
zobacz również:
Opublikuj na:

data wydruku: wtorek, 22 października 2019 roku 19:22:55
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=96&art_ID=2037