ścieżka do tekstu:

Asana tygodnia: Mariciasana III – wariant z krzesłem i kocem

  • czwartek, 29 sierpnia 2019
  • opracował: Redakcja
Aktywnie masuje i tonizuje narządy wewnętrzne. Regularne wykonywanie tej asany, pomaga usunąć napięcia z klatki piersiowej i uelastycznić kręgosłup. Wariant z krzesłem i kocem pozwoli prawidłowo ułożyć ciało w pozycji i zintensyfikować pracę. Nie wykonuj asany przy niestabilności stawu krzyżowo-biodrowego.
Przeciwwskazania:
  • niestabilność stawu krzyżowo-biodrowego.
Przygotuj krzesło, koc i matę.
mariciasana III
1. Usiądź na krześle, wsuń nogi do wewnątrz krzesła. Usiądź pośladkami w taki sposób, aby uda znalazły się poza krzesłem, pośladki na krześle, stopy na szerokość bioder.
 mariciasana III
2. Oprzyj lewe przedramię na oparciu krzesła, chwyć się prawą ręką z tyłu za siedzenie krzesła.
 mariciasana III
3. Na wdechu wyciągnij kręgosłup do góry i z wydechem zacznij skręcać tułów. Bardzo wyraźnie, w intensywny sposób utrzymuj barki na tym samym poziomie. Kompletny skręt.
 mariciasana III
4. Stopy rozstawione na szerokość bioder, oddychaj spokojnie. Spokojne wdechy, spokojne wydechy.
 mariciasana III
5. Czubek głowy skierowany do góry.
 mariciasana III
mariciasana III
mariciasana III
6. Żeby wyjść z pozycji – powoli z wydechem powrót do centrum. Usiądź prosto – kręgosłup wyprostowany i druga strona.
 
Korzyści z regularnego wykonywania pozycji:
  • masuje, tonizuje narządy wewnętrzne,
  • usuwa napięcia z klatki piersiowej,
  • uelastycznia kręgosłup.
 
zobacz również:
Opublikuj na:

data wydruku: wtorek, 15 października 2019 roku 08:47:35
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=96&art_ID=1992