ścieżka do tekstu:

Asana tygodnia: Wojownik I – stabilność i siła.

  • środa, 5 lutego 2020
  • opracował: Redakcja
  • źródło: Archiwum
Virabhadrasana I - doskonale wzmacnia nogi, otwiera pachwiny i szczyt klatki piersiowej. Regularna praktyka tej asany, korzystnie wpływa na rwę kulszową i pracę narządów dołu brzucha. Stabilność i siła, której możemy doświadczyć w pozycji, dodaje pewność w byciu Pozytywnym Wojownikiem codzienności. :)
wojownik
Przeciwwskazania:
  • przy chorobach serca nie podnoś rąk do góry – trzymaj ręce na biodrach,
  • przy nadciśnieniu, także trzymaj ręce na biodrach.
Sposób wykonywania:
1. Stań w Tadasanie.
wojownik
2. Zrób wdech i z wydechem przejdź do Utthita hasta padasany.
wojownik
3. Skręć wnętrza dłoni do góry. Wyciągnij ręce w górę. Wydłuż kręgosłup.
wojownik
4. Skręć lewą nogę mocno do wewnątrz, prawą nogę 90 stopni na zewnątrz.
wojownik
5. Skręć biodra. Ręce wyciągnięte, palce rąk wydłużone. Bardzo silna noga z tyłu.
6. Z wydechem zacznij powoli zginać prawą nogę w kolanie, przesuwając prawą stopę do przodu i schodząc stopniowo w dół.
wojownik
7. Ręce wyciągają tułów do góry. Ciało jest ustawione symetrycznie.
wojownik
Biodra skręcone. Wewnętrzne uda blisko siebie. Palce rąk wyciągają nas do góry, a biodra schodzą w dół.
wojownik
Spokojne wdechy i wydechy.
8. Bardzo mocna noga z tyłu. Biodra są ustawione dokładnie na tym samym poziomie.
9. Staraj się wyciągać do góry dłońmi i jednocześnie osiadać biodrami na dół.
10. Mocna noga z tyłu - noga prosta w kolanie. Noga z przodu zdecydowanie lżejsza - noga zgięta w kolanie - zmierza do kąta prostego. Jeżeli możesz - to schodzisz niżej, jeżeli nie - zostajesz trochę wyżej.
wojownik
wojownik
Łopatki wciągnięte do środka pleców. Klarka piersiowa wyraźnie otwarta. Jeżeli możesz – patrzysz do góry, jeżeli boli Cię szyja to głowa skierowana do przodu.
10. Wyjdź z pozycji i skręć stopy w drugą stronę i... druga strona...
11. Aby wyjść z pozycji:
z wdechem podnieś się do góry,
stopy do centrum – Utthita hasta padasana,
z wydechem zejście lub zeskok – Tadasana.
Korzyści:
  • daje wielką stabilność i siłę,
  • wzmacnia nogi,
  • korzystna przy rwie kulszowej,
  • otwiera pachwiny i szczyt klatki piersiowej,
  • tworzy przestrzeń w górnej części klatki piersiowej,
  • harmonizuje pracę narządów dołu brzucha.
Opr.: Paulina Szpargała
paulina@joga-joga.pl
 
 
 
zobacz również:
Opublikuj na:

data wydruku: poniedziałek, 8 marca 2021 roku 10:29:21
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=96&art_ID=1927