ścieżka do tekstu:

Asana tygodnia: Janu sirsasana – wariant klasyczny

  • środa, 8 kwietnia 2015
  • opracował: Paulina Szpargała
W tej pozycji, intensywnie rozciągniesz tyłu nóg, co z pewnością przyniesie ulgę i odprężenie po całym dniu. Jeśli miewasz problemy z bólami pleców, regularna i prawidłowa praca w Janu sirsasanie, pozwoli Ci skutecznie wyeliminować dolegliwość. Podczas praktyki tej asany, aktywnie masowane i tonizowane są narządy wewnętrzne, co stymuluje ich funkcjonowanie. Pozycji nie należy wykonywać przy problemach z kolanami.
janu sirsasana
Przeciwwskazania:
  • problemy z kolanami.
     
Sposób wykonania:
(na podstawie prezentacji pozycji z DVD JOGA W DOMU vol. 1)

1. Ustaw stopy do Badha konasany.

badha konasana
2. Wyprostuj prawą nogę w kolanie. Lewa noga zostaje w Badha konasanie. Aktywna prawa stopa, ustawiona prostopadle do podłogi.

janu sirsasana
3. Na wdechu wyciągnij ręce pionowo do góry i z wydechem chwyć się za palce stóp – tak, aby wyciągnąć kręgosłup, wydłużyć się kompletnie w górę.

janu sirsasana
janu sirsasana
W tej chwili dominującym ruchem jest ruch do góry. Całkowicie proste plecy.
janu sirsasana
4. Jeżeli możesz – chwyć się za boczne krawędzie stopy. Teraz wydłużeniu do góry zaczyna towarzyszyć wyciąganie w przód. Powoli zaczynasz schodzić w dół.
janu sirsasana
5. Chwyć się za piętę wyciągając się do przodu zejdź jeszcze niżej. Jeżeli można chwyć się za nadgarstek, tak żeby wejść do pełnego wariantu pozycji. Pierwsze w kontakt z nogą wchodzą dolne żebra.
janu sirsasana
6. Oddychaj spokojnie. Cały czas rozluźnione mięśnie twarzy, jak najbardziej rozluźniony brzuch.
janu sirsasana
7. Tyły nóg rozciągają się. Nie pozwalaj, aby napięcia przechodziły na pozostałe części ciała.
janu sirsasana
8. Żeby wyjść z pozycji - powoli powróć do góry - wydłużenie kręgosłupa. Następnie usiądź, wyprostuj plecy, powrót do Badha konasany i druga strona.
Korzyści:
  • rozciąga tyły nóg,
  • usuwa bóle pleców,
  • masuje i tonizuje narządy wewnętrzne.
 
zobacz również:
Opublikuj na:

data wydruku: środa, 27 maja 2020 roku 06:03:10
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=96&art_ID=1902