ścieżka do tekstu:

Asana tygodnia: Utthita parsvakonasana – wariant z klockami do jogi

  • wtorek, 17 lutego 2015
  • opracował: Paulina Szpargała
W tej asanie, uczymy się otwierać biodra i klatkę piersiową. Z pomocą klocków, ustabilizujemy pozycję i odczujemy przestrzeń, którą przynosi prawidłowe ustawienie ciała. Praca, którą wykonujemy w Utthita parsvakonasanie - wzmacnia mięśnie nóg, wysmukla okolice talii i bioder, pomaga uśmierzyć bóle artretyczne i przyspieszyć procesy trawienne. Szczególnie zalecana przy rwie kulszowej.
 
Sposób wykonania opracowany na podstawie prezentacji zestawu 60 min. z DVD JOGA W DOMU vol. 1
Utthita parsvakonasana
1. Przygotuj 2 klocki do jogi
2. Wejdź w pozycję Wojownika II. Zadbaj o równe ustawienie bioder.
Utthita parsvakonasana
3. Z wydechem oprzyj prawe przedramię na kości udowej, lewą ręką chwyć się za prawą pachwinę, skręć klatkę piersiową.
Utthita parsvakonasana
4. Zbliż klocki w stronę nogi i znajdź odpowiednią wysokość klocka. Jeżeli możesz osiąść biodrami nisko w dół – wystarczy najprawdopodobniej jeden klocek, jeżeli jesteś biodrami wyżej dwa klocki będą lepszym rozwiązaniem – sprawdź jakie ustawienie jest dla Ciebie optymalne.
Utthita parsvakonasana
5. Używaj lewej ręki żeby skręcić klatkę piersiową. Od lewej pięty do lewej pachy – jedna pionowa linia.
Utthita parsvakonasana
6. Wyciągnij lewą rękę pionowo do góry i przenieś za głowę. Spokojne wdechy i spokojne wydechy.
Utthita parsvakonasana
Utthita parsvakonasana
Nie schodź w pozycji zbyt nisko. Zadbaj o to, aby klatka piersiowa była otwarta – żeby była przestrzeń. Od pięty po koniuszki palców dłoni – wyciągnięcie – jedna linia.
7. Na wdechu podnieś się do góry, ręce wracają na biodra, stopy wracają do centrum i druga strona...
Regularne wykonywanie pozycji:
  • otwiera biodra i klatkę piersiową,
  • daje poczucie stabilności i przestrzeni,
  • wysmukla okolice talii i bioder,
  • uśmierza bóle artretyczne,
  • pomaga w trawieniu,
  • wzmacnia nogi i biodra.
 
 
 
zobacz również:
Opublikuj na:

data wydruku: poniedziałek, 16 września 2019 roku 22:07:22
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=96&art_ID=1852