ścieżka do tekstu:

Asana tygodnia: Utkatasana - wariant klasyczny. Rozwiń równomiernie mięśnie nóg!

  • środa, 21 stycznia 2015
Utkatasana to jedna z podstawowych pozycji stojących, w której uczymy się kształtować poczucie równowagi. Dzięki świadomej i regularnej pracy w tej asanie, możemy równomiernie rozwinąć mięśnie nóg, wzmocnić kostki, piszczele i uda. W pozycji szeroko otwieramy klatkę piersiową i tonizujemy narządy wewnętrzne. Warto o niej pamiętać  w codziennej praktyce. :-)
utkata
Przeciwwskazania:
  • problemy ze stawami skokowymi.
Sposób wykonania:
  1. Stań w tadasanie, następnie wyciągnij ręce do przodu. Na wdechu podnieś ręce do urdva hastasany. Czubek głowy skierowany do góry. Ciało ustawione w jednej linii.
utkata
2. Powoli zacznij zginać nogi w kolanach, cały czas wyciągając ręce jak najbardziej w górę.
3. Schodź udami w dół, plecy ustawione są w jednej linii.
utkata
4. Ręce wyciągają się maksymalnie w przód i do góry. Dłonie skierowane do siebie. Oddech spokojny. Kręgosłup ustawiony dokładnie w osi. Mimo intensywności pracy w pozycji, staraj się nie blokować przepływu oddechu. Oddychaj delikatnie, spokojnie.
utkata
5. Na wdechu - podnieś się do góry, wyciągnij ręce w górę, czubek głowy do góry i z wydechem wyjdź w pozycji.
Utkatasana:
  • równomiernie rozwija mięśnie nóg,
  • rozwija poczucie równowagi,
  • wzmacnia kostki.
     
utkata
 
 
Opublikuj na:

data wydruku: środa, 17 lipca 2019 roku 17:25:32
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=96&art_ID=1819