ścieżka do tekstu:

Asana tygodnia: Adho Mukha Uttanasana - skłon do przodu

  • wtorek, 2 grudnia 2014
  • opracował: Paulina Szpargała
Wycisza, tonizuje narządy jamy brzucha, łagodzi bóle menstruacyjne. Zalecana przy nadpobudliwości i złym samopoczuciu. Pomaga spowolnić akcję serca i zregenerować nerwy kręgosłupa. Najbardziej znana jako element Powitania Słońca. Regularne wykonywanie pozycji uelastycznia mięśnie i wzmacnia więzadła. Skłon po zdrowie! :)
Adho Mukha Uttanasana
Skłon do przodu
adho mukha uttanasana
Sposób wykonania:
1. Stań w tadasanie.
2. Zrób wydech i zginając tułów w biodrach, pochyl się maksymalnie do przodu i w dół.
3. Czubek głowy skieruj pionowo w dół.
4. Staraj się jak najbardziej wydłużyć kręgosłup i ściągnąć tułów w dół.
5. Całkowicie wyprostowane nogi, środki pięt do ziemi, palce stóp szeroko, duże paluchy blisko siebie wyciągnięte do przodu.
 
adho mukha uttanasana
Nie wykonuj tej pozycji przy dyskopatii!
Korzyści:
  • uśmierza bóle żołądka,
  • tonizuje wątrobę, śledzionę i nerki,
  • łagodzi bóle menstruacyjne,
  • spowalnia pracę serca,
  • regeneruje nerwy kręgosłupa,
  • wycisza układ nerwowy.
Wskazówki wykonania, pochodzą z książki do ćwiczeń: "Joga dla początkujących", Wiktor Morgulec
paulina@joga-joga.pl
zobacz również:
Opublikuj na:

data wydruku: wtorek, 4 sierpnia 2020 roku 22:50:06
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=96&art_ID=1767