ścieżka do tekstu:

Asana tygodnia: Siddhasana – wygodna pozycja do medytacji

  • wtorek, 28 czerwca 2016
  • autor: Paulina Szpargała
Jak dobrze usiąść do medytacji, aby wytrwać do końca w bezruchu? Mamy nadzieję, że poniższe wskazówki pozwolą Ci zaoszczędzić trochę dyskomfortu i wytrwać do końca ze skupionym i wyciszonym umysłem.
O tym, że ból jest nieodłączną częścią naszego życia nie trzeba nikomu przypominać, szczególnie podczas medytacji ;)
Warto zadbać o optymalne dla naszego ciała warunki (w tym również o poduszkę, na której siedzimy), aby móc skupić uwagę na rzeczach istotnych - i z pełną świadomością oddawać się samoobserwacji. Siddhasana jest jedną z pozycji szczególnie polecaną do medytacji na poduszce. Jeśli prawidłowo w niej zasiądziemy i zadbamy o wyprostowany kręgosłup z pewnością nie pojawi się potrzeba odliczania czasu :)
siddhasana
Jeśli nie masz dość elastycznego ciała, aby medytować w pozycji lotosu lub też półlotosu, a siad skrzyżny i pozycja diamentu są przy dłuższym czasie siedzenia dla Ciebie męczące, spróbuj tej pozycji:
1) Usiądź na poduszce do medytacji w siadzie skrzyżnym.
2) Piętę prawej stopy odchyl do tyłu i przyłóż do poduszki, tak by pięta wystawała ku górze.
3) Lewą stopę zaciągnij i ułóż na prawej łydce.
4) Teraz pochyl się lekko do przodu, złap za poduchę i podciągnij ją do przodu, aby wypełnić puste przestrzenie..
5) Usiądź na poduszce wyprostowany/a, tak by kolana opierały się o podłoże.
6) Wyciągnij pośladki do tyłu i na bok, tak, żeby poczuć guzy kulszowe.
7) Dłonie ułóż swobodnie na udach wewnętrzną stroną ku górze.
8) Lekko podnieś i wysuń podbródek.
9) Wyprostuj kręgosłup.
Wypróbuj także inne pozycje siedzące:
Spokojnych i owocnych medytacji!
Przygotowała: Paulina Szpargała
 
zobacz również:
Opublikuj na:

data wydruku: poniedziałek, 8 marca 2021 roku 11:10:10
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=96&art_ID=1728