Warsztat: Komunikacja empatyczna - porozumieniem na poziomie serca

Zapraszam na
warsztat 15-16.10.2011
„Komunikacja empatyczna- porozumieniem na poziomie serca”


Warsztaty zostały przygotowane w oparciu o metodę komunikacji
stworzoną przez dr Marshalla B. Rosenberga „Nonviolent Communication” .
Celem komunikacji empatycznej jest budowanie kontaktu między ludźmi
poprzez skierowanie uwagi na rzeczywiste uczucia i potrzeby wszystkich partnerów. Metoda ta uczy jak wyrażać siebie szczerze i jasno, a zarazem z szacunkiem i empatią poświęcać uwagę innym. Komunikacja empatyczna to proces, w którym koncentrujemy się na tym, co jest wspólne dla wszystkich ludzi: na potrzebach (np. akceptacji, szacunku, rozwoju, realizacji celów). Różne są natomiast strategie ich zaspokajania.
Metoda ta uczy przekazywać w sposób pokojowy to, co jest różne i może być zarzewiem konfliktów. Pokazuje jak skupiać się na tym, czego naprawdę pragniemy, a nie na własnych lub cudzych błędach. Jednocześnie możemy nauczyć się słuchania tego, co mówią inni, odczytywania ich potrzeb, nawet zawartych w formie oskarżeń czy krytyki. Umiejętność odczytania ukrytych za tymi negatywnymi komunikatami pragnień innych pozwala na lepsze zrozumienie siebie nawzajem, zachęca do poszukiwania skutecznej strategii „wygrany-wygrany”.
Zamiast szukać przyczyny swojego samopoczucia na zewnątrz, metoda ta kieruje naszą uwagę na to, co dzieje się w nas samych. Zostajemy ośmieleni do oddzielenia naszych obserwacji od osądów, co pomaga połączyć myśli i uczucia z najbardziej głębokimi ludzkimi wartościami (np. akceptacją, zrozumieniem, wsparciem).
Komunikacja empatyczna podkreśla wspólne dla wszystkich ludzi wartości, uczy jak używać języka w taki sposób, aby podczas wymiany uwypuklać dobrą wolę, a pomijać to, co prowadzi do utraty pewności siebie i obniżenia poczucia własnej wartości. Metoda ta zachęca do empatii i troski dla każdego człowieka, niezależnie od jego przekonań i zachowania.
W programie:
- Rozpoznawanie nieświadomej przemocy werbalnej.
- Jak przekroczyć schematy myślowe, językowe i przekazywać swoje spostrzeżenia bez
oceny, krytyki?
- Empatia i szczerość- filary komunikacji budującej kontakt i zaufanie.
- Jak szczerze mówić o tym, co jest dla nas ważne?
- Świadomość swoich pragnień, wartości.
- Jak formułować prośby bez form nacisku?
- Jak słuchać, aby zrozumieć innych?
- Jak można reagować na krytykę ze strony innych osób?
- Jak wyrażać uznanie i pochwałę?
Opinie uczestników:
- "Niezwykle cenny kurs, wspaniała, głęboka wiedza dotycząca relacji z ludźmi i samym
sobą we wspaniałej, radosnej atmosferze."
- "Warsztaty dały mi narzędzie do uświadamiania uczuć i potrzeb kryjących się za nimi.
Poza tym na warsztatach uświadomiłem sobie jakie potrzeby na teraz są dla mnie
najważniejsze. Bardzo dziękuję Beatko za wspaniały warsztat i przekaz. Atmosfera
była wspaniała."
- "Cala masa pozytywnej energii i zmiany. Mnie osobiście pozwoliło zauważyć dlaczego
występują w moim życiu takie szumy informacyjne podczas komunikacji z innymi".
Prowadząca:
Beata Kościelniak
Z wykształcenia prawnik, współzałożycielka Fundacji Życia Bez Przemocy (www.fzbp.org), ukończyła intensywne treningi z zakresu komunikacji Nonviolent Communication (również u autora metody w USA), obecnie dzieli się wiedzą i prowadzi szkolenia z komunikacji empatycznej.
Od wielu lat ćwiczy jogę i medytuje. Metoda ta stała się dla niej wielką inspiracją do budowania i pogłębiania relacji zarówno ze sobą, jak i z innymi ludźmi.
Blog: http://beatakoscielniak.wordpress.com
E-mail: bea.koscielniak@gmail.com
Telefon: +48 503 854 762
Termin:
15-16 październik 2011r.
godz. 12.00- 19.00/sob. (z przerwą na obiad)
godz. 10-16.00/niedz. (z przerwą na obiad)

Informacje i zapisy:

Cena: 180 zł.

Zapraszam serdecznie
Paulina Stróż - Tel.697129888
Beata Kościelniak - Tel.:503854761
NAMASTE Praktyka Jogi
Ul.Ruska 46 A
50-075 Wrocław
www.joga.ssk.pl
joga@ssk.pl




Opublikuj na:

data wydruku: wtorek, 28 stycznia 2020 roku 16:58:31
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=158&event_ID=1264