ścieżka do tekstu:

Fasola

    FASOLA – może być zwykła albo wielkokwiatowa. Zwykła pochodzi z Ameryki Południowej, wielkokwiatowa z Ameryki Środkowej. W wieku XVI przywieziono ją do Hiszpanii i Portugalii skąd rozpowszechniła się na cały świat.
     
    fasolaFasola jest bardzo cennym warzywem. Jest najbogatszym źródłem białka roślinnego, jego zawartość waha się w granicach 21,4-25,5 %. Jest to białko wysokiej wartości biologicznej. Poza tym w fasoli znajduje się dużo soli mineralnych – sód, potas, magnez, wapń, mangan, żelazo, kobalt, fosfor, fluor, karoteny, witamina C i witaminy z grupy B.
    Ze względu na wewnętrzną budowę strąka odróżniamy dwie grupy odmian fasoli: odmiana włóknista – przeznaczona na suche nasiona orz odmiana bezwłóknista – fasola szparagowa.
    Fasola szparagowa zawiera substancje o działaniu łagodnie odwadniającym i oczyszczającym płyny ustrojowe. Wspiera również działanie insuliny, regulując tym samym poziom cukru we krwi.
    Fasolka szparagowa ma znacznie niższą wartość energetyczną niż fasola zwykła. Jest również zasobniejsza w witaminę C i Beta-karoten.
    Wartość energetyczna fasoli szparagowej – 27 kcal na 100 gram zaś ziarna suchego fasoli 340 kcal na 100 gram.
     

    data wydruku: środa, 26 lutego 2020 roku 14:19:39
    adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=140&art_ID=98