ścieżka do tekstu:

Sałatka ze szpinaku, z bulguru i tofu

  • piątek, 1 lutego 2019
  • autor: Katarzyna Gubała
  • źródło: Książka Wege w kwadrans
Pochodząca z bliskiego wschodu kasza bulgur to niezwykłe bogactwo magnezu, potasu i fosforu. Jest o niebo zdrowsza od kaszy manny. Bulgur robi się z gotowanych, suszonych i gniecionych ziaren pszenicy durum. Idealnie uzupełnia niedobory żelaza, dzięki czemu jest polecany osobom cierpiącym na niedokrwistość lub anemię. W połączeniu ze szpinakiem to naturalna „żelazna bomba” dla wegan. Kaszę bulgur lubię gotować z pomidorami w oleju. Dzięki temu nadaję jej lekko pikantny i słonawy smak oraz czerwony kolor.
Sałatka ze szpinaku, z bulguru i tofu - porcja dla 2 osób
 
  • | ½ szklanki kaszy bulgur | 5 – 7 suszonych pomidorów w oleju
  • | 3 garście szpinaku | ½ kostki tofu (może być wędzone lub smakowe)
  • | ½ pomarańczy lub brzoskwini
 
Kaszę przepłukujemy ze dwa razy zimną wodą. Wrzucamy do garnka i zalewamy wodą w stosunku 1:2. Gotujemy pod przykryciem, na małym ogniu, aż kasza wchłonie płyn — około 15 minut. Na 5 minut przed końcem gotowania dodajemy pokrojone w paski suszone pomidory (możemy wlać 1 – 2 łyżki oleju ze słoika). 
Szpinak płuczemy i układamy na talerzach. Wysypujemy na niego nieco ostudzony bulgur z pomidorami. Posypujemy pokrojonymi w kostkę tofu i owocami: pomarańczą lub brzoskwinią. 

 
 
Opublikuj na:

data wydruku: wtorek, 7 lipca 2020 roku 04:19:58
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=138&art_ID=2659