ścieżka do tekstu:

Pasztet potrójnie zdrowy – dynia, papryka i cieciorka

  • czwartek, 27 października 2016
  • autor: Beata Zatońska
Ten pasztet jest nie tylko zdrowy, ale i kolorowy.  Papryka i dynia dają mu słoneczną, czerwono-pomarańczową barwę, a cieciorka – kremową konsystencję. Wszystkie razem dostarczają potrzebnych jesienią witamin, soli mineralnych i białka. 
Składniki: 1 kilogram dyni, trzy czerwone papryki, trzy ząbki czosnku, trzy cebule szalotki, 300 g ugotowanej cieciorki, sos sojowy, wędzona papryka, pieprz, oliwa. Do związania pasztetu potrzebujemy w wersji wegańskiej łyżki zmielonego siemienia lnianego i czterech łyżek zmielonych płatków owsianych. Jeśli jemy jajka trzeba będzie wziąć trzy sztuki.
Dynię kroimy na kawałki. Blachę z piekarnika wykładamy papierem do pieczenia. Na papierze układamy dynię, całe papryki, ząbki czosnku i szalotki. Nastawiamy piekarnik z termo obiegiem na 180 stopni i zostawiamy tam warzywa na ok. 45 minut do godziny. Skórka papryki powinna zbrązowieć, a dynia – zmięknąć.
Gdy warzywa są gotowe, wyjmujemy je z piekarnika. Gorącą paprykę wkładamy do plastikowej torebki, zamykamy i czekamy, aż wystygnie. Z zimnej z łatwością zdejmiemy skórkę. Do miski wkładamy upieczoną dynię, wyfiletowaną paprykę, wyciskamy z łupinek upieczony czosnek, szalotkę, cieciorkę. Doprawiamy sosem sojowym, papryką i pieprzem. Miksujemy warzywa na gładką masę. Potem dodajemy składniki wiążące i znowu miksujemy. Masę wylewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia delikatnie posmarowanym oliwą. Wkładamy do piekarnika na ok. godziny; temperatura – 180 stopni. Gdy na pasztecie wytworzy się skórka, a patyczek włożony do środka pozostanie suchy, pasztet jest gotowy. Można go jeść na zimno, np. z kiszonym ogórkiem, albo odgrzać – będzie na obiad lub ciepłą kolację.
 
 
Opublikuj na:

data wydruku: wtorek, 10 grudnia 2019 roku 14:56:21
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=138&art_ID=2365