ścieżka do tekstu:

Budyń z siemienia lnianego

  • wtorek, 17 maja 2016
  • autor: Marta Kosakowska
Siemię lniane zaliczane jest do polskich tzw. superfoods ze względu na wysoką zawartość kwasów tłuszczowych omega-3, a także witaminy E, białka, potasu, cynku oraz innych dobroczynnych dla zdrowia substancji. Siemię lniane działa osłonowo na przewód pokarmowy, wspomaga walkę z zaparciami oraz wspomaga odchudzanie.
Budyń z siemienia lnianego to doskonałe, zdrowe, pyszne i proste w przygotowaniu danie, które może stanowić pożywne śniadanie lub słodki podwieczorek. Posmakuje dorosłym łasuchom, a dzieci będą za nim wprost przepadać.
 
Składniki:
 - pół szklanki mleka roślinnego (sojowego, kokosowego lub ryżowego)
- 1,5 łyżki mielonego siemienia lnianego
- 1 dojrzały banan
- 1-2 daktyle, by dodać budyniowi słodyczy
- 1 łyżka masła orzechowego
- garść orzechów włoskich
  budyn siemie
 
Przygotowanie:
 Aby przygotować budyń, należy uprzednio zalać siemię lniane mlekiem roślinnym i pozostawić na kilkanaście godzin (lub na noc) w lodówce. Po namoczeniu siemię lniane nabierze konsystencji kleiku. Masło orzechowe należy zmiksować z bananem.
budyn siemie
 Następnie masę dodać do mleka z siemieniem lnianym i wszystko raz jeszcze dokładnie rozdrobnić mikserem do uzyskania gładkiej konsystencji budyniu. Aby dodać budyniowi słodyczy, można dodać do niego 1-2 daktyle. Dzięki temu uzyskamy słodki deser bez dodatku cukru. Do gotowego budyniu można dodać ulubione orzechy np. włoskie. Smacznego!
budyn siemie
baner fb
baner sklep
Opublikuj na:

data wydruku: niedziela, 29 marca 2020 roku 13:48:03
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=138&art_ID=2238