ścieżka do tekstu:

Placki z niepalonej kaszy gryczanej

  • piątek, 12 lutego 2016
  • opracował: Justyna Moćko
Kasza gryczana niepalona jest najwartościowszą z kasz wytwarzanych z gryki. Posiada kremową barwę z odcieniami zielonkawymi - seledynowymi. Posiada mniej intensywny, delikatny smak niż kasza gryczana palona. Jest sycąca, rozgrzewająca, łatwa w przyrządzaniu. 
Jest bogata w białko, rutynę, kwercetynę, zawiera dużą ilość błonnika i węglowodanów. Występują w niej takie składniki mineralne jak wapń, fosfor, kwas foliowy, potas, mangan, magnez, żelazo, cynk oraz witaminy B1, B6, PP.
 placuszki gryczane
Przepis:
Do miarki surowej, niepalonej kaszy gryczanej wlej póltorej miarki wody i odstaw na noc. Rano zmiksuj i posól.
Na gorącym oleju kokosowym (lub innym) smaż placuszki.
Jeśli chcesz cieńsze, dolej wody, jeśli masz czas, odstaw na trochę w temperaturze pokojowej, by ciasto lekko sfermentowało. Podawaj, z czym chcesz;-)
placuszki gryczane
 Na podstawie przepisu opublikowanego w Wysokich Obcasach nr 4(863) 25.01.2016
Justyna Moćko
justyna@joga-joga.pl
Opublikuj na:

data wydruku: sobota, 8 sierpnia 2020 roku 22:56:14
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=138&art_ID=2185