ścieżka do tekstu:

Przepisy ze zdrowej misy: Zielone szparagi w sosie czosnkowo-szpinakowym

  • środa, 9 maja 2018
  • źródło: Archiwum
Zdrowe, niskokaloryczne, wykwintne i odżywcze. Szparagi są cennym źródłem białka, witaminy C i K, witamin z grupy B, selenu, potasu, magnezu, żelaza oraz fosforu. W zielonej odmianie szparagów, znajdziemy ponadto sporą dawkę witaminy A. Ich delikatny smak doskonale współgra z bardziej wyrazistymi dodatkami, a przygotowanie na parze pozwoli zachować dobroczynne właściwości pędów.
szparagi
 
Zielone szparagi zawierają mniej części włóknistych od białych i fioletowych. Nie ma potrzeby obierania, wystarczy odciąć końce z obydwu stron i oberwać odstające części pędów. Gotujemy na parze do satysfakcjonującej nas miękkości (najlepiej sprawdzić widelcem po 15 min.). W międzyczasie przygotowujemy sos, do którego potrzebne będą:
4 spore garści szpinaku (świeżego lub mrożonego),
2 duże ząbki młodego czosnku,
pół cebuli,
pieprz i inne preferowane przyprawy do smaku.
 
szparagi
 
Sposób przygotowania
Pokrojony szpinak i cebulę zalewamy niewielką ilością wrzątku na patelni, kiedy dostatecznie zmiękną dodajemy rozdrobionego czosnku i przyprawy. Trzymamy na niewielkim ogniu około 10 min. od czasu do czasu mieszając. Podajemy z ugotowanymi szparagami.
 
szparagi
Smacznego - zdrowego! :)
 
 
Opublikuj na:

data wydruku: sobota, 15 sierpnia 2020 roku 03:06:02
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=138&art_ID=1986