ścieżka do tekstu:

Przepisy ze zdrowej misy: Pizza jaglana

  • środa, 20 maja 2015
  • autor: Paulina Szpargała
Pizza nie jedno ma imię! Choć nic nie zastąpi smaku dobrze wypieczonego, chrupiącego ciasta drożdżowego, na którym to zwykły królować rozmaite dodatki, znakomitą alternatywą zarówno dla zdrowia jak i podniebienia, bez wątpienia może być jaglana wersja tej popularnej przekąski, która rzecz jasna, wcale nie musi ociekać serem, a jedynie mienić się barwami świeżych warzyw.
pizza
Do przygotowania spodu na małą pizzę, potrzebne będą:
2 szklanki kaszy jaglanej,
3/4 szklanki drobno zmielonego siemienia lnianego,
szczypta soli himalajskiej.
Składniki do pizzy wg uznania, do proponowanej wersji potrzebne:
2 średnie cebule,
3 świeże pomidory lub pół słoika suszonych pomidorów (ew. mieszanka pierwszych z drugimi),
okazały pęczek natki pietruszki,
2 duże ząbki czosnku,
1 duża garść liści szpinaku (jeśli nie lubisz surowego, podsmaż wcześniej na patelni),
pieprz, ostra papryka, i inne przyprawy do smaku.
pizza
Sposób przygotowania
  Ugotuj „na twardo” kaszę jaglaną, po przestygnięciu dodaj do niej siemię lniane i szczyptę soli – wymieszaj dokładnie, wyłóż masę na przygotowaną powierzchnię do pieczenia. Uformuj spód w preferowany przez Ciebie kształt i natrzyj go delikatnie zalewą z suszonych pomidorów. uUdekoruj posiekaną: cebulą, natką pietruszki, pomidorami i szpinakiem. Dopraw rozdrobionym czosnkiem i przyprawami. Piecz w piekarniku w temp. 200° C, przez około 30 min., sprawdzając od czasu do czasu, czy spód, aby za mocno się nie przyrumienia.
pizza
Smakowitości! :-)
Paulina Szpargała
 
Opublikuj na:

data wydruku: wtorek, 17 września 2019 roku 06:13:27
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=138&art_ID=1955