BALASANA

BALASANA (Pozycja dziecka)

bala – dziecko
 
 Balasana
 
Jak wykonać pozycję krok po kroku:
1. Uklęknij na podłodze, trzymaj kolana razem, połącz duże paluchy u stóp a następnie usiądź pośladkami na piętach. Odseparuj os siebie kolana na szerokość bioder.
2. Wyciągnij się do góry, tak aby plecy były proste. Na wydechu zegnij się do przodu, prowadząc ruch od miednicy, tak aby klatka piersiowa opadła ku udom a głowa spoczęła na podłodze. Rozszerz kość krzyżową na szerokość miednicy, kolce biodrowe skieruj w stronę pępka, tak aby wtuliły się w wewnętrzne uda. Oddalaj kość ogonową od tułowia, wyciągaj pośladki w stronę pięt a szyję i głowę w przeciwnym kierunku. Jeżeli czujesz dyskomfort w tej pozycji lub nie możesz położyć pośladków na piętach, podłóż pod głowę złożone koce lub poduszki.
3. Ramiona wyciągnij do tyłu obok ciała, połóż dłonie na podłodze tuż obok stóp. Dłonie mają być zwrócone wnętrzami do sufitu, palce swobodnie ugięte. Rozszerz i rozluźnij górną i dolną część pleców, odpręż łokcie, rozluźnij szyję.
4. Zrelaksuj się. Pozostań w pozycji od 30 sekund do kilku minut. Aby wyjść z pozycji najpierw na wydechu unieś tułów, zaczynając ruch od kości ogonowej, powróć do pozycji siedzącej z prostymi plecami.
 
Korzyści:
- wyciszenie, relaksacja
- lepsza obserwacja oddechu
- wzmacnia równowagę i harmonię ciała
- wprowadza umysł w stan otwarcia i percepcji
- pomaga zniwelować stres
- rozciąga biodra, uda, kostki
- przynosi ulgę w bólach pleców
 
Przeciwwskazania:
- biegunka
- ciąża
- uszkodzenia kolan
 
Opracowanie: JK
 
 

data wydruku: czwartek, 4 marca 2021 roku 13:19:49
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=108&art_ID=75