Upavista Konasana

Pozycja ta otwiera biodra, rozciąga wewnętrzne nogi, stymuluje organy wewnętrzne, uwalnia pachwiny i uspokaja umysł. Jest bardzo dobra dla kobiet, bo reguluje miesiączkowanie i pobudza jajniki.
Dodatkowe wskazówki:
  1. Z dandasany rozstaw nogi na szerokość długości twojej nogi lub szerzej. Jeżeli dół pleców nie jest prostopadły do podłoża usiądź wyżej na kocu lub wałku.
  2. Upewnij się, że środki ud i kolan są skierowane dokładnie do sufitu. Jednocześnie akcentuj zewnętrzne i wewnętrzne uda. Sprawdź czy stopy są mocne i rozszerzone, a palce skierowane do sufitu.
  3. Utrzymuj tyły ud, kolan i łydek w mocnym kontakcie z podłogą.
  4. Umieść dłonie po obu stronach bioder, podnieś i wyciągnij kręgosłup, podnieś klatkę piersiowa, boczne żebra, wciągnij łopatki do ciała. Upewnij się, że siedzisz na kościach pośladków.
  5. Utrzymując pracę nóg powędruj dłońmi do przodu pomiędzy nogami. Wydłużaj się od bioder utrzymując długie ramiona i długi przód tułowia. Nie strać wyciągnięcia dołu brzucha.
Modyfikacje:
  1. Użyj wałka lub złożonego koca. Połóż go z przodu ciała, z wydechem połóż tułów na pomocy; ta pozycja pomaga rozluźnić brzuch i głowę.
upa1

 - albo połóż tylko czoło i ręce na bolsterze, kontynuując wydłużanie kręgosłupa; jako wariant dla osób, które nie są w stanie położyć sie na macie.

upa2
  1. Ze skrętem   z pozycji wyjściowej skręć tułów w prawo. Połóż dłonie po obu stronach uda. Użyj dłoni, aby skręcić tułów od bioder. Opuszczaj go do nogi kierując mostek równo w dół. Złap za stopa za nadgarstek. Nie skracaj prawego boku. Utrzymaj pozycje przez kilka oddechów. Wróć do pozycji wyjściowej i tak samo wykonaj skręt do lewej nogi.
upa3
  1. Można użyć bolstera, położonego wzdłuż nogi dla głębszego rozluźnienia (np. w czasie miesiączki, bólem głowy, w ogólnym przemęczeniu).

upa4


Iwona Ramotowska i Leszek Kawa
Omśrodek Hatha Jogi
www.hathajoga.pl
 

data wydruku: czwartek, 24 września 2020 roku 22:05:11
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=105&art_ID=40