Bharadvajasana I – wariant z wałkiem do jogi

Przeciwwskazania:
  • dyskopatia,
  • niestabilność stawu krzyżowo-biodrowego.
Sposób wykonania
Przygotuj matę i wałek do jogi
Bharadvajasana I
1. Usiądź w Svastikasanie.
Bharadvajasana I
2. Przesuń wałek w prawą stronę. Usiądź prawym pośladkiem na wałku, zegnij prawą nogę w kolanie i ułóż grzbiet lewej stopy na łuku prawej stopy. Kolana dokładnie w osi maty.
Bharadvajasana I
3. Na wdechu wyprostuj kręgosłup, wyciągnij się do góry.
4. Prawą ręką chwyć się z tyłu nad lewym łokciem, zrób wdech i z wydechem złap się za prawe kolano lewą ręką.
Bharadvajasana I
5. Prawy nadgarstek naciska na żebra. Na wdechach wyciągaj się do góry, z wydechami skręcaj tułów – tak, że skręt dociera w piersiowy odcinek kręgosłupa.
Bharadvajasana I
6. Każdemu wdechowi towarzyszy wydłużenie, każdemu wydechowi towarzyszy dokręcenie ciała.
Spokojne wdechy, spokojne wydechy.
7. Czubek głowy skierowany do góry.
Bharadvajasana I
Bharadvajasana I
8. Żeby wyjść z pozycji rozluźnij ręce, zsuń się z wałka na matę, przesuń wałek w lewą stronę. Usiądź lewym pośladkiem na wałku, zegnij lewą nogę w kolanie i ułóż grzbiet prawej stopy na łuku lewej stopy. Kolana dokładnie ustawione w osi maty. Stopy aktywne. Wydłuż kręgosłup.
Bharadvajasana I
9. Lewą ręką chwyć się z tyłu nad prawym łokciem. Zrób wdech i z wydechem prawa ręka na lewe kolano. Lewy nadgarstek naciska na żebra. Wyprowadź skręt oddychając swobodnie.
Bharadvajasana I
Spokojne wdechy, spokojne wydechy.
10. Na wdechach wydłużenie, z wydechami dokręcenie.
11. Żeby wyjść z pozycji – rozplącz ręce, zejdź z wałka. Usiądź w Svastikasanie, wyprostuj kręgosłup.
Bharadvajasana I
Korzyści:
  • zmniejsza sztywność odcinka piersiowego kręgosłupa,
  • zwiększa elastyczność mięśni pleców,
  • zmniejsza bóle kręgosłupa.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

data wydruku: piątek, 18 września 2020 roku 21:54:53
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=105&art_ID=171