Supta Baddha Konasana

  • nazwa tłumaczona: pozycja leżąca z nogami pod kątem
  • grupa: Pozycje leżące

Supta Baddha Konasana (pozycja leżąca z nogami pod kątem)

supta – leżenie, leżący
baddha – granica
kona – kąt
 
Supta Baddha Konasana
 
Jak wykonać pozycję krok po kroku:
1. Usiądź w pozycji Dandasany. Podłóż pod kość krzyżową złożony na 2-3 części koc, tak aby głowa również znajdowała się na kocu, a pośladki poza nim. Ugnij kolana i połącz stopy. Przyciągnij pięty w stronę pośladków. Jeśli masz problem z przyciągnięciem stóp, możesz użyć paska, oplatając go luźno wokół pasa i zewnętrznych krawędzi stóp, dociskając dopiero w pozycji leżącej.
2. Połóż się stopniowo dociskając tułów do podłogi. Ruchem dłoni spróbuj skierować pośladki w stronę kości ogonowej. Następnie spróbuj przyciągnąć pięty bliżej ciała. Twoje ciało powinno być wyciągnięte, broda skierowana w stronę mostka. Jeżeli czujesz dyskomfort w szyi możesz ułożyć pod głową małą poduszkę lub koc, tak aby głowa była wyżej niż serce.
3. Rozłóż ramiona poza kocem na zewnątrz ciała. Ręce powinny być luźne, dłonie skierowane wnętrzami do sufitu. Rozluźnij wszystkie mięśnie, pozwól żeby kolana opadały ku podłodze, naturalną siłą ciążenia, ale nie dociskaj ich na siłę. Jeżeli ta pozycja sprawia Ci ból, możesz pod kolana podłożyć koce, tak aby kolana opierały się na nich.
4. Zamknij oczy, zrelaksuj się. Pozostań w pozycji ok. 10 minut. Wyjdź z pozycji w następujący sposób: najpierw rękami przyciągając do siebie kolana, następnie obróć się na bok, poleż tak chwilę. A następnie unieś tułów i głowę.
 
Korzyści:
- otwiera biodra
- rozciąga wnętrza ud
- poprawia trawienie
- usprawnia działanie organów rozrodczych
- otwiera klatkę piersiową
- harmonizuje oddech
- ożywia ciało
 
Przeciwwskazania:
- uszkodzenia kolan
 
Opracowanie: JK
 
 
 

data wydruku: piątek, 22 listopada 2019 roku 02:58:14
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=102&art_ID=68