Supta padangusthasana I

  • nazwa tłumaczona: Rozciąganie nóg w leżeniu - etap pierwszy
  • grupa: Pozycje leżące
sz

Komendy dla początkujących:
  1. Weź pasek i połóż się na plecach.
  2. Wyprostuj prawą nogę na podłodze.
  3. Dociśnij mocno piętę prawej nogi do podłogi.
  4. Całkowicie wyprostuj prawą nogę podciągając rzepkę kolanową do góry.
  5. Palce prawej stopy skierowane do sufitu, stopa aktywna.
  6. Wyprostuj lewą nogę w kolanie, naciśnij piętą na pasek, stopa aktywna.
  7. Całkowicie wyprostowane obie nogi.
  8. Ustaw lewą nogę prostopadle do podłogi.
  9. Pięta naciska na pasek, paskiem naciśnij na stopę.
  10. Klatka piersiowa otwarta, łokcie szeroko na boki.
  11. Łopatki na macie, barki swobodne.
  12. Oddech spokojny, twarz rozluźniona.
s2

Efekty:
  1. Uśmierza rwę kulszową.
  2. Rozluźnia dolne plecy.
  3. Zwalcza sztywność stawów biodrowych.
  4. Rozciąga tyły nóg.
Przygotowanie materiału Wiktor Morgulec i Justyna Wojciechowska - nauczyciele Akademii Asan www.joga.waw.pl oraz Centrum Joga Żoliborz w Warszawie www.joga.edu.pl
Prezentacja przygotowana przy współpracy z  Pracownią Dobrego Zdrowia w Warszawie  www.pracownia.waw.pl  , w której pięknych wnętrzach  odbyły się zdjęcia. Pomoc w przygotowaniu materiałów marytorycznych - Iwona Pachońska dyplomowana nauczycielka jogi. Dziękujemy !
Materiał wykorzystany do prezentacji ASAN to skrócona i uproszczona wersja PIERWSZEGO W POLSCE MULTIMEDIALNEGO PODRĘCZNIKA DO JOGI - 2 płyty DVD PONAD 3h nauki i ćwiczeń. Do nabycia w sklepie portalu: www.sklep.joga-joga.pl
 
 

data wydruku: poniedziałek, 25 maja 2020 roku 15:12:29
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=102&art_ID=49