Supta Padangusthasana I

supta padangusthasana
Przeciwwskazania:
  • przeprosty w kolanach,
  • problemy ze stawami biodrowymi. 
Sposób wykonania:
Przygotuj matę i pasek.
 supta padangusthasana
1. Połóż się na plecach. Ułóż kręgosłup w osi maty. Wyprostuj kompletnie nogi. Zadbaj o to, aby ciało było ustawione w jednej linii – dokładnie w osi kręgosłupa.
 supta padangusthasana
2. Przygotuj dużą pętlę z paska.
supta padangusthasana
3. Zegnij lewą nogę w kolanie i załóż pasek dokładnie na środku lewej pięty – idealnie na środku pięty jest środek paska.
supta padangusthasana 
supta padangusthasana
4. Łokcie szeroko rozpostarte – tak, aby nie przenosić żadnych napięć na barki i na klatkę piersiową. Ręce są silne, przedramiona, bicepsy pracują
 supta padangusthasana
5. Naciśnij piętą mocno na pasek. Wyprostuj kompletnie nogę w kolanie. Lewa noga jest ustawiona pionowo w górze, prostopadle do ziemi. Prawa stopa prostopadle do ziemi, pięta naciska na podłogę. Cała prawa noga jest rozpłaszczona na ziemi. Kompletnie wyprostowane obie nogi.
 supta padangusthasana
supta padangusthasana
Spokojne wdechy, spokojne wydechy. Twarz rozluźniona.
6. Żeby wyjść z pozycji: zegnij nogę w kolanie, rozluźnij na moment obie nogi i druga strona...
Korzyści:
  • łagodzi bóle dolnego odcinka pleców,
  • łagodzi rwę kulszową,
  • rozciąga tyły nóg.
 
 

data wydruku: środa, 26 lutego 2020 roku 14:23:13
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=102&art_ID=167