Virabhadrasana II

wojownik dwa
Przeciwwskazania:
  • przeprosty w kolanach,
  • problemy ze stawami skokowymi.
Sposób wykonania:
(na podstawie prezentacji pozycji z DVD JOGA W DOMU vol. 1)
1. Stać w Tadasanie, zrób wdech i z wydechem przejście. Ustaw stopy na długość jednej nogi, połóż dłonie na biodrach - tak, że kciuki są na krzyżu, palce rąk na kolcach biodrowych.
wojownik dwa
3. Ręce rozpostarte – Utthita hasta padasana.
utthita hasta
4. Skręć prawą nogę 90 stopni na zewnątrz, nie skręcaj bioder – kolce biodrowe są ustawione równo na tym samym poziomie.
wojownik dwa
5. Mocno wciskając lewą piętę do ziemi zacznij rozluźniać prawą nogę w kolanie, osiadając biodrami w dół. Bardzo silna lewa noga, ręce rozpostarte.
wojownik dwa
Sprawdź, czy ręce są wyciągnięte, czy barki są na tej samej wysokości. Czubek głowy skierowany do góry, boki tułowia wydłużone.
wojownik dwa
6. Finalnie, w pełnym wariancie pozycji – skręć głowę i spójrz w prawą stronę. Ciało ustawione jest w jednej płaszczyźnie. Spokojnie wdechy i wydechy.
wojownik dwa
wojownik dwa
7. Na wdechu podnieś się do góry, skręć stopy do centrum - Utthita hasta padasana i druga strona...
Regularna praca w pozycji:
  • wzmacnia nogi,
  • otwiera przód miednicy,
  • zapobiega skurczom ud i łydek.
 
Prezentowany materiał pochodzi z  DVD JOGA W DOMU vol. 1
joga w domu dvd

data wydruku: poniedziałek, 23 września 2019 roku 17:51:41
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=102&art_ID=153