Urdhva Baddhanguliyasana

Urdhva Baddhanguliyasana (Splecione palce uniesione do góry)

Urdva – uniesiony
Baddha - połączony, związany, spleciony
Angula – palec, kciuk
 Urdhva Baddhanguliyasana
 
Jak wykonać pozycję krok po kroku:
1. Stań w Tadasanie. Na wdechu unieś ręce na wysokość ramion. Dłonie powinny być zwrócone do siebie wnętrzami.
2. Zegnij ręce w nadgarstkach, spleć palce. Połącz także kciuki. Zapamiętaj splot palców.
3. Na wydechu wypchnij dłonie na zewnątrz (od siebie), dbając o to aby kciuki i małe palce były nadal połączone.
4. Na wdechu unieś ramiona wysoko w pobliże uszu. Dłonie powinny znajdować się równolegle do sufitu, zwrócone do niego wnętrzami.
5. Wyciągaj do góry boki ciała, unoś klatkę piersiową. Poczuj jakby splecione dłonie unosiły cię do góry. Nie wypychaj miednicy do przodu – żeby temu zapobiec wypychaj uda do tyłu, a kość ogonową podwijaj do środka.
6. Pozostań w pozycji od 30 sekund do minuty. Na wydechu uwolnij dłonie, opuść ręce.
7. Powtórz wszystko na drugą stronę pamiętając aby teraz drugi palec wskazujący znajdował się na wierzchu – prawdopodobnie drugie ułożenie palców będzie mniej komfortowe.
 
Korzyści:
  • poprawia sprawność stawów, nadgarstków, dłoni
  • rozciąga i wzmacnia nadgarstki, ramiona i przedramiona
  • rozciąganie palców, kciuków, dłoni i nadgarstków
  • wydłużanie i rozciąganie zewnętrznej strony ramion
  • rozszerza i wydłuża klatkę piersiową
 
 
 

data wydruku: sobota, 19 września 2020 roku 21:36:53
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=102&art_ID=109