ścieżka do tekstu:

Asana tygodnia: Adho Mukha Svanasana - Pies z głową w dół (FILMIK)

  • poniedziałek, 30 września 2019
  • opracował: Redakcja
Pies z głową w dół to jedna z najważniejszych pozycji jogi. Regularne wykonywanie tej asany, wzmacnia barki, zwalcza bóle pleców, otwiera klatkę piersiową, usuwa zmęczenie – szybko przywracając utraconą energię. Przy siedzącym trybie życia, praktyka Adho Mukha Svanasany jest doskonałym wsparciem dla kondycji kręgosłupa i nóg oraz możliwością regeneracji sił w krótki czasie w ciągu dnia pracy. Warto brać przykład z naszych czworonogów gorliwie praktykujących tę asanę:-) Zobacz NAGRANIE.
Adho Mukha Svanasana - Pies z głową w dół
Przeciwwskazania:
  • problemy z barkami,
  • problemy z nadgarstkami.

Sposób wykonania:
1. Ustaw dłonie z przodu maty – tak, że całe powierzchnie dłoni są dociśnięte do maty i równo oddalone od bocznych krawędzi maty.

pies z glowa w dol
 
2. Odstaw stopy do tyłu, zegnij nogi w kolanach i powoli prostując nogi, zachowując wyprostowany kręgosłup spróbuj opuścić pięty w dół.
pies z glowa w dol

pies z glowa w dol
3. Od nadgarstków wyciągasz się pchając pachwiny w tył. Całkowicie plecy, wydłużony kręgosłup i w miarę możliwości całkowicie proste nogi – tak ustawione, że pięty finalnie dążą w tej pozycji do ziemi.

pies z glowa w dol
4. Ciało ustawione w jednej linii, w jednej osi. Oddychaj spokojnie. Rozluźnione mięśnie twarzy.
 pies z glowa w dol
pies z glowa w dol
Żeby wyjść z pozycji: klęknij, przejdź do svastikasany, usiądź prosto.
pies
Korzyści:
  • wzmacnia barki,
  • usuwa bóle pleców,
  • otwiera klatkę piersiową,
  • rozciąga tyłu nóg,
  • rozciąga ścięgna Achillesa,
  • tonizuje narządy wewnętrzne,
  • regeneruje system nerwowy.
     
Opublikuj na:

data wydruku: wtorek, 26 maja 2020 roku 18:52:11
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=96&art_ID=2068