Warto przeczytać: „Joga dla każdego”- Praktyka, Specjalne programy ćwiczeń, Techniki oddechowe. Kareen Zebroff

  • środa, 21 stycznia 2015
  • autor: Paulina Szpargała

„Jeśli podczas wykonywania ćwiczeń będziemy prawidłowo oddychać i uda nam się całkowicie odprężyć, rychło zaobserwujemy, że joga pomaga nam nie tylko utrzymać zdrowie fizyczne, ale również daje organizmowi energię. Jednak joga to nie tylko energia. Joga to harmonia i radość życia.”


joga dla kazdego  Tak jak praktykę jogi rozpocząć może każdy, tak i książkę „Joga dla każdego” bez wątpienia polecić można każdemu, mniej lub bardziej jogą zainteresowanemu :-).
Autorka skoncentrowała swój przekaz na praktycznych wskazówkach dla osób początkujących i opatrzyła go niezbędnym minimum wiedzy na temat jogi – począwszy od krótkiego wstępu wyjaśniającego - czym jest joga i co powinno się o niej wiedzieć zanim zacznie się ćwiczyć, poprzez charakterystykę korzyści, jakich możemy doświadczyć ćwicząc regularnie, a skończywszy na omówieniu kluczowych kwestii dotyczących codziennej praktyki – z uwzględnieniem odżywiania się, właściwego czasu, miejsca, higieny, koncentracji, odpoczynku między ćwiczeniami oraz oddechu w czasie utrzymywania pozycji.
„Hatha joga służy w pierwszym rzędzie utrzymaniu zdrowia organicznego. Oddziaływania poszczególnych ćwiczeń uzupełniają się nawzajem. Dzięki temu możemy przez całe życie zachować dobre zdrowie i cieszyć się długowiecznością. Wcale nie musimy niedołężnieć z wiekiem i biernie przyglądać się stopniowemu pogarszaniu się funkcji ciała.
Regularne ćwiczenie jogi wzmacnia cały organizm. Dzięki poszczególnym ćwiczeniom strumień krwi kierowany jest do określonych narządów, które dzięki temu wzmacniają się i regenerują. Wiadomo, że dobre ukrwienie ma zasadniczy wpływ na zdrowie i samopoczucie.” - Kareen Zebroff
 Wybór asan, zaprezentowanych w publikacji, został dokonany pod kątem jak największej przydatności w codziennej praktyce, aby sukcesywnie eliminować dyskomfort związany z taki dolegliwościami jak m.in.:

- anemia,
- astma,
- cukrzyca,
- otyłość,
- zaburzenia krążenia,
- bóle pleców i stawów,
- hemoroidy,
- rwa kulszowa,
- dolegliwości serca,
- bóle głowy,
- żylaki,
- dolegliwości menstruacyjne,
- nadciśnienie,
- dolegliwości trawienne,
- reumatyzm,
- zaparcia,
- objawy chronicznego zmęczenia,
- bóle w krzyżu i in.
  Zaproponowane w książce 'programy ćwiczeń' mogą okazać są dobrą bazą do układania własnych sekwencji, adekwatnych do naszych potrzeb i aktualnych wymagań psychofizycznych. Dla każdej pozycji programowej autorka podała po jednym przykładzie: asany na rozgrzewkę, pozycji odwróconej, rozluźniającej, rozciągającej przód i tył, ćwiczenia na brzuch, nogi, równowagę, ćwiczenie oddechowe i relaks.
  Czytelnik ma również możliwość zapoznania się z: 'Programem piętnastominutowym', którego kluczowe asany pomogą rozwinąć elastyczność ciała; uwagi wart jest również program 'Joga w godzinach pracy', pozwalający w krótkim czasie zregenerować siły i przywrócić energię; Program dla: odchudzających się, dla przyszłych matek, jogi dla dzieci a nawet jogi przy rzucaniu palenia - to cenne inspiracje do świadomej i owocnej praktyki własnej.
 joga dla kazdego
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Paulina Szpargała
paulina@joga-joga.pl
Opublikuj na:

data wydruku: poniedziałek, 23 września 2019 roku 16:12:14
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=147&art_ID=1820