ścieżka do tekstu:

Przepisy ze zdrowej misy: Jarmużki z kuskusem

  • wtorek, 17 października 2017
  • źródło: Archiwum
Jarmuż jest wyjątkową odmianą kapusty, uprawianą od starożytności do celów ozdobnych oraz jadalnych. Popularnością cieszy się przede wszystkim ze względu na bogatą zawartość przeciwutleniaczy, witaminy C i K, wapnia, żelaza oraz sulforafan – związków mających właściwości antynowotworowe. Charakterystyczny smak rozłożystych, zielonych liści, świetnie współgra m.in. z kaszą jaglaną, kukurydzianą, ryżem lub kuskusem – na bazie którego, łatwo i szybko przygotujesz „gołąbki”- jarmużki.
golabki
Do przygotowania 7 sztuk, potrzebujesz:
- 7 dużych, rozłożystych liści jarmużu,
- 1 szklankę kaszy kuskus,
- 1 cebulę,
- 2 ząbki czosnku,
- 1/2 papryki czerwonej,
- suszone pomidory, pieprz, kurkuma, oregano i inne ulubione przyprawy do smaku,
- kapkę oleju lnianego.

 golabki
Sposób przygotowania
Dokładnie opłucz liście jarmużu i ugotuj do miękkości. Kuskus ugotuj „na twardo” i dodaj do niego posiekaną i zarumienioną na ogniu cebulkę, rozdrobiony czosnek, kawałki czerwonej papryki, suszone pomidory, pieprz i inne przyprawy – wszystko dokładnie wymieszaj. Po lekkim przestygnięciu dodaj kapkę oleju lnianego i ponownie zamieszaj. Tak przygotowany farsz, nakładaj łyżką na ugotowane liście jarmużu i zawijaj wg uznania i możliwości (wiotkość rośliny może sprawiać trudności). Zawinięte jarmużki możemy zapiec następnie, wraz z pomidorami przez moment w piekarniku – i podawać w sosie własnym.
 
 
Opublikuj na:

data wydruku: sobota, 15 sierpnia 2020 roku 03:26:41
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=138&art_ID=1938