Malasana

MALASANA (POZYCJA GIRLANDY)
Malasana
Jak wykonać pozycję krok po kroku:
1. Przykucnij, trzymając stopy złączone tak mocno jak to tylko możliwe.(Jeśli możesz, przyciśnij pięty do podłogi, jeśli nie możesz wesprzyj je na złożonej macie lub kocu).
2. Odseparuj od siebie uda, tak aby były szerzej niż tułów. Z wydechem pochyl tułów do przodu i dopasuj boki tułowia wygodnie pomiędzy udami.
3. Naciśnij łokcie opierając je o wewnętrzne kolana, trzymając dłonie połączone w Anjali Mudra (Powitanie foki) tak aby kolana stawiały opór łokciom. To pomoże wydłużyć przedni tułów.
4. Idąc dalej, naciśnij wewnętrzne uda stawiając opór bokom tułowia. Sięgnij ramionami do przodu, rozłóż je na boki i dociśnij golenie do przedramion. Przyciśnij opuszki palców dłoni do podłogi lub obejmij nimi zewnętrze kostki i połącz palce z tyłu tuż za piętami.
5. Utrzymaj pozycję od 30 sekund do minuty, następnie przy wdechu wyprostuj kolana i stań w Uttanasanie.
 
Korzyści:
  • rozciąga kostki, pachwiny i tylne plecy
  • tonizuje brzuch
 
Przeciwwskazania:
  • uszkodzenia kolan i dolnych placów
 
Tłumaczenie: JK
 

data wydruku: wtorek, 25 lutego 2020 roku 22:34:59
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=105&art_ID=60