Setu Bandha Sarvangasana

Jest to pozycja z wygiętym kręgosłupem do tyłu, jednak z głową przyciągniętą do klatki piersiowej tak jak w świecy. Wykonuje się ją często pod koniec innych wariantów świecy aby usunąć napięcie z szyi.
Dodatkowe wskazówki:
  1. W wariancie łatwym stopy trzymamy wyżej (na ścianie, ławce, klocku lub klockach -wtedy nogi osobno), możemy używać przyrządów podpierających albo tylko kość krzyżową (klocek, wałek lub złożony koc) albo kość krzyżową i odcinek lędźwiowy.
  2. Jeśli robisz z klockiem, to zawsze najpierw połóż się na plecach, podnieś biodra i włóż klocek pod kość ogonową i częściowo kość krzyżową. Nigdy nie siadaj na klocku. Po pewnym czasie możesz skręcić klocek o 90 stopni.
  3. Nogi trzymaj mocno wyprostowane w kolanach i skręcaj uda do wewnątrz. Łatwiej jest robić opierając stopy o ścianę.
  4. Otwieraj klatkę piersiową biorąc łopatki do wewnątrz. Podnoś i przyciągaj mostek do brody. Odsuń barki daleko od uszu.
  5. Gdy wychodzisz z wariantu na klocku po kilku minutach trwania, to trzy raz podnieś biodra do góry i dopiero wyjmij klocek i połóż się.
Dodatkowe warianty (łatwe):
  1. Podłóż koc pod barki jeśli nie dotykasz nimi do podłogi możesz związać nogi paskiem na szczytach ud.
s1
  1. Stopy na klockach. W tym wariancie nogi oparte są również o ścianę i łatwiej je kontrolować, a przez to że są wyżej jest mniejsze obciążenie odcinka lędźwiowego. Mając nogi osobno bardziej rozluźnia się rejon brzucha.
ss2
  1. Na ławce z podstawionym viparita karani box pod odcinkiem lędźwiowym oraz obciążonymi udami.
s3

Iwona Ramotowska i Leszek Kawa
Omśrodek hatha jogi
www.hathajoga.pl
 

data wydruku: czwartek, 9 lipca 2020 roku 17:08:59
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=105&art_ID=47