Skręt w Svastikasana

Jest to prosty wariant w siadzie skrzyżnym. Czasem wykonują go osoby z bólem dołu pleców. Jest też robiony po wygięciach do tyłu, aby usunąć z nich napięcie.
sk1

Dodatkowe wskazówki:
  1. Trzymaj tułów pionowo. Jeśli kość krzyżowa nie jest dokładnie pionowo, to nie jest możliwy pełny skręt. Reguluj wysokość kocy, aby ustawić dobrze miednicę. Wyciągnij się kręgosłup na całej długości.
  2. Nie wypychaj brzucha. Trzymaj go jak najbardziej rozluźnionym.
  3. Gdy ciągniesz ręką za kolano, to nie podnoś go. Trzymaj łokcie lekko zgięte.
  4. Zmieniaj ułożenie dłoni ciągnącej za kolano. W ostatecznej pozycji trzymaj grzbiet dłoni do uda.
Dodatkowe warianty:
  1. Ręka na klocku. Dobierz wysokość, aby ręka pewnie spoczywała na klocku. W tym wariancie łatwiej jest wyciągnąć i skręcić dolną część tułowia.
sk2
  1. Ręka na ścianie. Trzymaj dłoń na takiej wysokość, aby barki były równo. Skieruj palce dłoni do góry. W tym wariancie pracuj nad środkową i górną częścią tułowia. Na koniec skręć głowę i popatrz jak najbardziej do tyłu za bark.
sk3
  1. Z pomocą drugiej osoby. Osoba pomagająca ciągnie jedną ręką za bark, a drugą dłonią naciska na łopatkę.
sk4

Iwona Ramotowska
i Leszek Kawa

Omśrodek hatha jogi
www.hathajoga.pl
 

data wydruku: środa, 26 lutego 2020 roku 13:50:01
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=105&art_ID=34