Virabhadrasana II

Pozycja wymagająca skupienia, wysiłku i uważności.
Otwieramy w niej biodra i klatkę piersiową, a poczucie mocnych, stabilnych nóg wzmacnia pewność siebie. Prawidłowe i regularne wykonywanie asany, pozwala osiągnąć wewnętrzną harmonię i spokój umysłu. Mając poczucie gruntu pod nogami - dosłownie i w przenośni - możemy odważniej kroczyć przez życie.
Sposób wykonania pozycji krok po kroku:
  1. Stań w Tadasanie.
  2. Zrób wdech i z wydechem skok do szerokiego rozkroku - Utthita Hasta Padasana.
  3. Skręć lewą stopę nieznacznie do środka.
  4. Skręć prawą nogę 90 st. na zewnątrz - kostka, kolano i środek uda w jednej linii.
  5. Wdech mostek do góry i z wydechem stopniowo zacznij zginać  prawą nogę do kąta 90st. tak, aby kolano znalazło się nad kostką, a udo było równoległe do podłogi - spójrz czy stopy są prawidłowo ustawione.
  6. Wyprostuj mocno lewą nogę i dociśnij lewą stopę do podłogi.
  7. Wyciągnij kręgosłup w górę.
  8. Kąt prosty w nodze z przodu kolano stopa udo w jednej linii.
  9. Wydłuż boki tułowia i rozszerz klatkę piersiową.
  10. Mostek do przodu i w górę.
  11. Skręć głowę w prawo i patrz na prawą dłoń.
  12. Ręce wyprostowane czubki palców dłoni wyciągnięte.
  13. Utrzymuj pozycję oddychaj normalnie.
  14. Na wdechu podnieś się do góry.
  15. Stopy do centrum i druga strona.
  16. Wdech mostek do góry i z wydechem wejście do pozycji.
  17. Sprawdź jak są ustawione stopy.
  18. Ręce w osi barków – czubki palców dłoni wyciągnięte.
  19. Spokojny oddech.
  20. Pięta tylnej nogi do podłogi, kąt prosty w nodze z przodu, ręce rozpostarte, mostek – boki tułowia do góry -

    vi1
  21. Skręć głowę w lewą stronę.
  22. Na wdechu podnieś się do góry.
  23. Z wydechem Tadasana.
Regularne wykonywanie pozycji:
  1. Wzmacnia i uelastycznia mięśnie nóg i pleców.
  2. Otwiera biodra.
  3. Rozszerza klatkę piersiową co pomaga głęboko oddychać.
  4. Usuwa skurcze mięśni łydek i ud.
  5. Tonizuje narządy jamy brzusznej.

    vi3
Przygotowanie materiału Wiktor Morgulec i Justyna Wojciechowska.
Prezentacja przygotowana przy współpracy z Centrum Joga Żoliborz w Warszawie www.joga.edu.pl oraz z  Pracownią Dobrego Zdrowia w Warszawie www.pracownia.waw.pl, w której pięknych wnętrzach  odbyły się zdjęcia. Pomoc w przygotowaniu materiałów marytorycznych - Iwona Pachońska dyplomowana nauczycielka jogi. Dziękujemy !
Materiał wykorzystany do prezentacji ASAN to skrócona i uproszczona wersja PIERWSZEGO W POLSCE MULTIMEDIALNEGO PODRĘCZNIKA DO JOGI - 2 płyty DVD PONAD 3h nauki i ćwiczeń. Do nabycia w sklepie portalu: www.sklep.joga-joga.pl
Patronat medialny portal joga-joga.pl
 
 

data wydruku: środa, 19 lutego 2020 roku 05:37:58
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=105&art_ID=3