Vrksasana

vrksasana

Spójrz na drzewo - jak mocne ma korzenie. Nawet kiedy wiatr swoją siłę łamie gałęzie, konary – ono nieporuszone nadal trwa w spokoju i równowadze. Przez setki lat czas, przepływa przez nie swobodnie i z wdziękiem, w pełnej zgodzie z Naturą i jej prawami. Aby i nam poczucie równowagi mogło towarzyszyć na co dzień, najlepsza od samego rana – Vrksasana! :-)
Efekty pracy w pozycji:
  • wzmacnianie mięśni nóg,
  • rozwija poczucie równowagi poczucie fizycznej i psychicznej,
  • uczy jak szybko i skutecznie wyciągnąć kręgosłup.
Przeciwwskazania:
Sposób wykonania:
(na podstawie zestawu ćwiczeń z DVD JOGA W DOMU vol. 1)
1. Stań w Tadasanie. Połóż dłonie na biodrach. Stań na prawej nodze. Lewą stopę ułóż wysoko na wewnętrznym udzie – tak, aby pięta była jak najbliżej krocza. Kolano lewej nogi opuszczone w dół. Stopa dobrze dociśnięta do uda i udo mocno dociśnięte do stopy. Biodra równo na tym samym poziomie. Złóż dłonie do Namaskarasany.
vrksasana
2. Oprzyj dłonie na czubku głowy, ściągnij łokciami barki i łopatki w tył i wyprostuj ręce do góry – tak żeby wyciągnąć się kompletnie, pionowo w górę. Od podeszwy stopy, po czubeczki palców dłoni – wyciągnięcie. Bardzo mocno dociśnięta stopa do uda, ale udo również naciska na stopę – z tych dwóch sił powstaje równowaga. Kolano zgiętej nogi opuszczaj na dół i od podeszwy prawej stopy wyciągaj się po koniuszki palców dłoni do góry.
 vrksasana
vrksasana
3. Kompletnie rozluźniona twarz. Wzrok rozproszony lub skupiony na punkcie przed Tobą – patrzymy dokładnie przed siebie. Spokojne wdechy, spokojne wydechy, pełne wyciągnięcie w górę. Czubeczki palców wyciągnięte w górę, czubek głowy do góry.
Żeby wyjść z pozycji: z wydechem opuść ręce do Namaskarasany, rozluźnij ręce, rozluźnij nogi na moment, stań ze stopami na szerokość bioder i druga strona...
 
 
 
 

data wydruku: środa, 19 lutego 2020 roku 04:39:44
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=105&art_ID=151