Ardha Uttanasana

  • nazwa tłumaczona: pozycja intensywnego rozciągania; wersja uproszczona
  • grupa: Wygięcia do przodu
ardha1
  1. Stań przy drabinkach lub ścianie ustaw stopy równoległe do siebie –nogi na szerokość bioder.
  2. odepchnij się dłońmi od ściany i pchnij zdecydowanie uda w tył podciągając
    rzepki kolan do góry.
  3. Nogi całkowicie proste.
  4. Plecy wyprostowane – kręgosłup schowany, zassany do środka pleców.
  5. Ręce wyprostowane –odpychając się od ściany i pchając uda w tył i górę – wydłuż kręgosłup.
  6. Plecy są długie i szerokie – barki z dala od uszu.
  7. Oddychaj swobodnie –plecy proste.
  8. Stopy dokładnie równoległe –nogi na szerokość bioder
  9. Cały czas wyprostowane nogi- rzepki kolan w górze
ardha2

Efekty:
  1. Znakomita pozycja dla osób z dolegliwościami pleców
  2. Wzmocnienie mięśni pleców
  3. Otwarcie tyłów nóg
  4. Korekta pracy stóp
  5. Wzmocnienie barków
Przygotowanie materiału Wiktor Morgulec i Justyna Wojciechowska nauczyciele Centrum Joga Żoliborz w Warszawie www.joga.waw.pl

Prezentacja przygotowana przy współpracy z Centrum Joga Żoliborz w Warszawie www.joga.edu.pl oraz z Pracownią Dobrego Zdrowia w Warszawie www.pracownia.waw.pl, w której pięknych wnętrzach odbyły się zdjęcia.
Pomoc w przygotowaniu materiałów merytorycznych - Iwona Pachońska dyplomowana nauczycielka jogi. Dziękujemy !

Materiał wykorzystany do prezentacji ASAN to skrócona i uproszczona wersja PIERWSZEGO W POLSCE MULTIMEDIALNEGO PODRĘCZNIKA DO JOGI - 2 płyty DVD PONAD 3h nauki i ćwiczeń. Do nabycia w sklepie portalu: www.sklep.joga-joga.pl
Patronat medialny portal joga-joga.pl
 
 
 

data wydruku: niedziela, 28 lutego 2021 roku 13:16:32
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=105&art_ID=15