Sasankasana II

Sasankasana II (Zając II)

Sasanka – zając
 
Są różne warianty tej pozycji, przedstawiamy ten mniej popularny, gdzie punktem wyjścia jest Balasana a nie Vajrasana. Pozycja Zająca w tej wersji jest dobrym przygotowaniem do stania na głowie, jest to wariant dynamiczny.
Sasankasana II
Jak wykonać pozycję krok po kroku:
1. Wykonaj pozycję dziecka (Balasana) – uklęknij na macie z połączonymi kolanami, stopy powinny być zwrócone na zewnątrz. Usiądź na pietach i pochyl tułów do przodu, tak aby brzuch spoczywał na udach a czoło na podłodze. Dłonie powinny leżeć koło stóp, zwrócone wnętrzami ku górze.
2. Chwyć dłońmi za pięty. Podwiń głowę do dołu i przesuń czoło jak najbliżej kolan. Poczuj że twoje ciało opiera się na czubku głowy. (Jeżeli czujesz dyskomfort – podłóż pod głowę złożony koc lub piankę).
3. Na wdechu przesuń się do przodu, tak aby pośladki podniosły się do góry a klatka piersiowa odsunęła się od ud.
4. Na wydechu ponownie opuść pośladki i klatkę piersiową –wracając do pozycji Dziecka.
5. Następnie wykonaj kilka powtórzeń przenosząc tułów do przodu i tyłu, synchronizując ruch z rytmem oddechu.
6. Na koniec wróć do pozycji Sasankasana – mocno obejmij dłońmi pięty, staraj się utrzymać biodra wysoko, wypnij górną część pleców oddalając od siebie łopatki. Spróbuj oprzeć głowę na samym jej czubku. Zamknij oczy.
7. Pozostań w pozycji przez kilka oddechów a następnie na wydechu rozluźnij szyję i barki – powróć do pozycji Balasana.
 
Zalecenia terapeutyczne:
  • poprawia funkcjonowanie układu pokarmowego
  • pomocnicza w korekcji skrzywień kręgosłupa
  • rozciąga gardło i splot słoneczny
  • tonizuje wątrobę, śledzionę
 
Korzyści:
  • rozciąga szyję i barki
  • rozciąga mięśnie kręgosłupa
  • poprawia równowagę
  • uspokaja
 
Przeciwwskazania:
  • uszkodzenia kręgosłupa szyjnego
 
 

data wydruku: niedziela, 28 lutego 2021 roku 00:48:11
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=105&art_ID=120