Ananda Balasana

Ananda Balasana (Szczęśliwe dziecko)

Ananda – szczęśliwy
Baala – dziecko
Ananda Balasana 
 
Jak wykonać pozycję krok po kroku:
1. Połóż się na plecach. Na wydechu zegnij kolana i przyciągnij je do brzucha.
2. Na wdechu chwyć dłońmi zewnętrzne części stóp (jeżeli to sprawia ci problem użyj paska zawijając pętle wokół stóp).
3. Nieznacznie otwórz kolana, tak aby znajdowały się szerzej niż tułów a następnie wyciągnij je w górę, w kierunku pach.
4. Zadbaj o to aby kostki znajdowały się tuż nad kolanami, tak aby golenie były umieszczone prostopadle do podłogi. Naciągnij stopy. Opuszczając ręce do dołu, jednocześnie delikatnie unoś stopy w kierunku dłoni – w ten sposób powstanie opór.
5. Zbliżaj uda do tułowia i w kierunku podłogi wydłużając kręgosłup. Rozluźnij kość ogonową, niech spoczywa na podłodze. Wydłuż tylną część szyi.
6. Utrzymaj pozycję od 30 sekund do minuty a następnie na wydechu uwolnij stopy kładąc je na podłodze, odpocznij przez kilka oddechów. Możesz powtórzyć pozycję.
 
Zalecenia terapeutyczne:
  • bezsenność
  • bóle dolnych pleców
 
Korzyści:
  • rozciąga wewnętrzne pachwiny i plecy
  • przynosi ulgę w bólach kręgosłupa
  • rozciąga ścięgna udowe
  • uspokaja umysł
  • pomaga pozbyć się stresu i zmęczenia
 
Przeciwwskazania:
  • ciąża
  • uszkodzenia kolan
  • uszkodzenia szyi (podłóż pod głowę złożony koc)
 
Opracowanie: JK
 
 

data wydruku: sobota, 6 marca 2021 roku 17:30:37
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=105&art_ID=110