Urdva hastasana

  • nazwa tłumaczona: pozycja z rękoma wyciągniętymi do góry
  • grupa: Pozycje stojące
Urdva hastasana – wariant klasyczny
To prosta pozycja, której regularne wykonywanie pozwala otworzyć barki i klatkę piersiową. Uczymy się w niej jak sukcesywnie wydłużać kręgosłup. Odnajdziemy w niej poczucie równowagi i stabilności tak pomocne i niezbędne na co dzień.
urdva hastasana
 
Przeciwwskazania:
  • przeprosty w kolanach
  • problemy ze stawami skokowymi
Sposób wykonania:
1. Stań w tadasanie. Wyciągnij ręce do przodu. Dłonie na szerokość barków.
urdva hastasana
 2. Dociskając środki pięt do ziemi wyciągnij się rękami wysoko do góry - po czubeczki palców dłoni, tak, żeby ciało wydłużyć w jednej linii. Kręgosłup idealnie pionowo – prostopadle do podłogi.
urdva hastasana
3. Ręce wyciągnięte po bokach ciała. Ramiona są dość blisko głowy. Aktywne stopy, mocno wyprostowane nogi. Oddychaj spokojnie, cały czas dłońmi wyciągając się do góry.
urdva hastasana
4. Czubek głowy skierowany do góry.
5. Żeby wyjść z pozycji - opuść ręce w dół do tadasany.
tadasana klasyczna
Urdva hastasana – wariant klasyczny:
  • pomaga wydłużyć kręgosłup
  • otwiera barki oraz klatkę piersiową
  • rozwija poczucie równowagi
 

data wydruku: czwartek, 14 listopada 2019 roku 06:45:36
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=102&art_ID=148