Parivrtta Utkatasana

  • nazwa tłumaczona: Odwrócone krzesło
  • grupa: Skręty

Parivrtta Utkatasana (Odwrócone krzesło)

Parivrtta – odwrócony, obrócony
Parivrtta Utkatasana
Jak wykonać pozycję krok po kroku:
1. Stań w pozycji góry (Tadasanie). Na wdechu wyciągnij ramiona ponad głowę. Wyciągaj kręgosłup do góry.
2. Na wydechu ugnij kolana i nieznacznie pochyl tułów do przodu. Przenieś klatkę piersiową do przodu w kierunku ud. Wydłużaj boki tułowia.
3. Wciskaj stopy mocno w podłoże, pracuj nad równowagą. Opuszczaj pośladki do dołu w kierunku pięt, jednocześnie wyciągając kręgosłup i ramiona ku górze. Uda powinny znajdować się równolegle do podłogi.
4. Zachowaj tułów prosty, uniesioną klatkę piersiową. Nie garb się. Opuść dłonie do klatki piersiowej i złóż je tak jak do modlitwy.
5. Na wydechu obróć klatkę piersiową w prawo i umieść lewy łokieć na zewnątrz prawego kolana. Napieraj przedramieniem na kolano, odpychając się od lewej ręki pogłębiaj skręt tułowia. Przyciśnij złożone dłonie do mostka.
6. Wyrównaj kolana. Przenieś ciężar ciała lekko do tyłu, kolana nie mogą być zbyt daleko przed kostkami.
7. Skieruj spojrzenie ponad prawy bark.
8. Pozostań w pozycji od 30 sekund do minuty. Na wydechu rozluźnij ramiona i powróć do Tadasany. Powtórz wszystko na drugą stronę.
 
Zalecania terapeutyczne:
  • poprawia krążenie krwi
  • masuje serce
  • stymuluje działanie narządów jamy brzusznej
  • poprawia stabilność
  • wzmaga uważność
  • daje pewność siebie
  • zmniejsza płaskostopie
 
Korzyści:
  • masuje mięśnie brzucha
  • wzmacnia mięśnie ud
  • wzmacnia mięśnie pleców
  • rozwija mięśnie klatki piersiowej
  • wydłuża mięśnie pośladków
  • wzmacnia golenie i kostki
  • rozciąga ramiona i klatkę piersiową
 
Przeciwwskazania:
  • komplikacje w ciąży
  • bóle głowy
  • bezsenność
  • niskie ciśnienie krwi
 
 
Opracowanie: JK
 

data wydruku: wtorek, 9 marca 2021 roku 01:46:12
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=102&art_ID=118