Bakasana

Bakasana (Żuraw)

Baka – żuraw, dźwig
 Bakasana
 
Jak wykonać pozycję krok po kroku:
1. Stań w Tadasanie (pozycji góry)
2. Przykucnij utrzymując stopy w lekkim oddaleniu, jeżeli to możliwe staraj się postawić całe pięty na podłodze. Jeżeli to sprawia ci problem – wesprzyj je na krawędzi złożonego koca.
3. Rozszerz kolana tak aby znajdowały się szerzej niż twoje biodra, tułów pochyl do przodu tak aby znajdował się między wewnętrznymi udami. Przyciśnij wewnętrzne uda do tułowia a golenie zbliż do pach, tym samym obniż ramiona.
4. Wyciągnij ręce przed siebie, zegnij łokcie a następnie ułóż dłonie na podłodze. Oprzyj kolana na ramionach, jak najbliżej pach.
5. Stań na palcach. Ściągnij i napnij mięśnie brzucha, tym samym rotując tylną część pleców. Staraj się utrzymać kość ogonową jak najbliżej pięt.
6. Na wydechu przenieś ciężar ciała nieznacznie do przodu tak, aby spoczywał na zgiętych ramionach a następnie oderwij palce stóp od podłogi. Teraz twoje ciało powinno balansować na tylnej części ramion.
7. Możesz spróbować pójść dalej w pozycji: docisnąć dłonie mocniej do podłogi i na wdechu powoli wyprostować ręce w łokciach.
8. Unieś głowę lekko do góry, patrz do przodu, staraj się nie skracać tylnego odcinka szyi.
9. Pozostań w pozycji przez kilka oddechów, lub jeżeli możesz – minutę. Na wydechu rozluźnij pozycję: zegnij łokcie a stopy ponownie postaw na podłodze.
 
Zalecenia terapeutyczne:
  • niestrawności
  • brak pewności siebie
  • lęki
 
Korzyści:
  • wzmacnia ramiona, nadgarstki, barki i mięśnie brzucha
  • rozciąga mięśnie górnych pleców
  • stymuluje działanie organów wewnętrznych
  • otwiera pachwiny
  • poprawia trawienie
  • poprawia poczucie równowagi
 
Przeciwwskazania:
  • uszkodzenia nadgarstków (zespół cieśni nadgarstka)
  • uszkodzenia ramion
  • ciąża
 
Opracowanie: JK
 
 

data wydruku: wtorek, 7 lipca 2020 roku 04:34:30
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=102&art_ID=114