ścieżka do tekstu:

Asana tygodnia: Supta Padangusthasana III - wariant z paskiem do jogi

  • środa, 22 lipca 2015
  • opracował: Redakcja
Pozycja doskonale rozciągająca tyły nóg i łagodząca rwę kulszową. Skutecznie pomaga pozbyć się napięcia z pośladków i bioder. Użycie paska do jogi pozwoli pracować w asanie w bezpieczny i sukcesywny sposób. Powodzenia! :-)
 
 
Przeciwwskazania:
  • przeprosty w kolanach,
  • problemy ze stawami skokowymi.
 
Sposób wykonania
1. Przygotuj matę i pasek do jogi.
supta padangusthasana
2. Połóż się na plecach w osi maty, ustaw kręgosłup dokładnie w osi. Wyprostuj nogi w kolanach.
supta padangusthasana
3. Zegnij lewą nogę w kolanie. Załóż pasek dokładnie na łuk lewej stopy. Zrób niewielką pętelkę z paska. Włóż dłoń do paska.
supta padangusthasana 3
5. Lewa ręka na lewym biodrze.
supta padangusthasana 3
6. Bardzo powoli, utrzymując prawą stopę pionowo, prostopadle do ziemi, zacznij opuszczać lewą nogę. Prawa noga idealnie dociśniętą do ziemi. Nie dopuść do sytuacji, aby prawa stopa przekręciła się.
supta padangusthasana 3
7. Lewa noga idzie w prawo, prawa stopa bardzo aktywna, ustawiona pionowo.
8. Lewa ręka na ziemi, skierowana w bok. Całkowicie prosta lewa noga.
supta padangusthasana 3
9. Spokojne wdechy, spokojne wydechy. Oddychaj swobodnie.
10. Ręka jest dokładnie przedłużeniem paska. Noga na podłodze kompletnie wyprostowana. Jak największa powierzchnia nogi dociśnięta do podłogi. Aktywa prawa stopa. Aktywna lewa stopa, która naciska na pasek.
supta padangusthasana 3
supta padangusthasana 3
Żeby wyjść z pozycji: na wdechu podnieś nogę do góry, zegnij nogę w kolanie i zmiana strony...
 
Korzyści z wykonywania pozycji:
  • rozciąga tyły nóg,
  • łagodzi rwę kulszową,
  • usuwa napięcia z pośladków i bioder.
 
 
 
 
 
 
Opublikuj na:

data wydruku: czwartek, 24 czerwca 2021 roku 10:13:34
adres dokumentu: http://www.joga-joga.pl//index.php?LANG=pl&page_ID=96&art_ID=2028